He Ik kom net van de Gyn en ben nu bijna 37 wkn ver. Maar de baby is nog niet ingedaald. Hij is wel in de juiste positie enkel het indalen is nog niet gebeurt. Wanneer was hij/zij bij jullie ingedaald? EN wat als deze niet indaalt?? Over 2 wkn moet ik terug en dan gaat hij weer voelen 'wat zo pijnlijk is' of hij is ingedaalt.
Het indalen kan vroeg beginnen maar m'n vk vertelde laatst ook dat het pas tijdens de bevalling kan gebeuren. Het is dus erg afwachten. Bij een eerste dalen ze wel sneller in omdat de ruimte nog niet eerder is opgerekt. Ik weet bij mijn eerste dat hij met 32 weken al was ingedaald. Deze keer is ze pas bij 36 weken goed aan het indalen. Succes nog met de laatste weken!
Het gevaar van niet indalen is als je vliezen breken. Dan kan de navelstreng namelijk voor het hoofdje van de baby komen te liggen waarbij het hoofdje de navelstreng dichtdrukt als het ware. Als de baby nog niet ingedaald is en je vliezen breken dan moet je dus ook plat gaan liggen. Niet acuut stressen, maar rustig naar huis en liggen.
Oke, dit had ik niet willen lezen hahaha. Maar het is we goed om te weten natuurlijk Dit is onze eerste kind, dus eigenlijk is de 'ruimte' al niet echt gebruikt.
Bij mij ligt ze al 4 weken "vast" met haar hoofdje in mijn bekken. Zo ongeveer vanaf 35ste week, een beetje vroeg. Haar voorkeurshouding was/is zowiezo met het hoofdje naar beneden.
Mijn middelste is pas ingedaald tijdens bevalling. Mijn oudste was met 32 weken ingedaald en jongste geloof ik met 36 weken. Mijn vk zei vanmiddag nog, dat ze bij een eerste kindje vaak liever zien dat deze rond 34 weken is ingedaald. Bij een volgende is het geen ramp als het tijdens de bevalling pas gebeurd.