hoi hoi, ik heb een dringend vraagje mijn kleine meid krijgt nu 4 weken hypo-allergene voeding, van nutrilon. in het begin vonden we wel dat het vaak omhoog kwam bij dr, maar ze krijgt nu ineens de laatste week heel veel last van de voeding ! het komt heel erg omhoog en ze heeft enorm het zuur, ze is gewoon schor omdat het zo zuur is.. we krijgen haar met geen mogelijkheid meer in bed sinds dit weekend want dan is het huilen brullen omdat het zo zeer doet bij dr.. zodra we dr omhoog tegen onze borst aan houden is het meteen goed.. en ook de krampjes worden met de dag erger.. nu willen we morgen overgaan op friso comfort er werd ons hypo-allergeen aangeraden, maar dat schijnt zulke bittere zure voeding te zijn wat ik ook van anderen hoor, dat ik dat haar niet meer aan wil doen. nu mijn vraag : hoe kan ik het beste overstappen ?!? in 1 keer, of moet ik eerst mengen, of ja hoe ? in elk geval gaat dit echt zo niet langer, want we lopen dus de hele dag met die kleine.. en we zijn echt helemaal op..
Hoi, Als ze zo'n last van deze voeding heeft zou ik ineens overstappen. Het kan zijn dat ze even moet wennen aan een andere smaak. Het hoofdeind in bed iets hoger maken dan het voeteneind wil ook wel eens helpen. Leg bv. een dikkere handdoek onder het matras ter hoogte van haar hoofdje. Ilja
okee dan stap ik morgen in 1 keer over ! alleen ik heb die kromme flessen van difrax en de maat s speen, die zal dan wel niet goed zijn denk ik ? maar daar vinden we wel wat op, ik lees alleen veel dat mensen de friso comfort mengen met standaart, waar is dat dan voor ? ik kan toch gewoon alleen friso comfort geven ? in elk geval dankjewel voor het snelle antwoord ! ben er enorm blij mee
Hoi, Je mag friso comfort volledig geven. Sommigen kiezen er echter voor om het eerst te mengen met friso 1. Dit is persoons gebonden. Kijk ook even hoe Evy op de nieuwe melk reageert. Ilja
nou ik zal even vertellen hoe evy reageert op de friso comfort tot nu toe, ik weet namelijk niet of dit normaal is ! ik ben vanmorgen om half 1 de 1e fles gaan geven van comfort, en ze krijgt 135cc, nou fles helemaal leeg, huilen brullen ! ze wilde meer ! maargoed niet gegeven en dus uren met r gezeten want ze wilt al dagen haar bedje niet in, ook heeft ze zulke enorme krampjes de hele dag door. nou om half 4 kreeg ze de 2e fles comfort, 135cc. weer leeg en weer huilen brullen, ze vind het waarschijnlijk zo lekker dat ze meer wilt. maar haar buikje is zo dik na een fles dat ik er niet meer durf te geven, want ze wilt ook nog eens 7 flessen. en ze heeft nog steeds krampjes, nu denk ik dat het wel even wennen is voor haar darmpjes dat ze andere voeding heeft, maar ik vraag me af hoelang dat nodig heeft ? is deze reactie normaal, of zou ze echt niet genoeg aan die 135cc hebben ?
Meestal moet je twee weken tellen om aan een voeding te wennen. Ik weet niet hoeveel Evy weegt, maar ik zou de voeding niet zomaar ophogen. Krampjes gaan normaliter na 3 maanden over. Hoe snel drinkt ze de flesjes leeg. Misschien een speen gaan gebruiken waardoor ze er wat langer over moet doen. Ilja
hoi ilja ! nou ik kom net van het cb af, en ze weegt inmiddels 4210 gr, ik mag haar dus 10/15cc meer gaan geven, die 135 cc is dus echt te weinig voor haar.. ook adviseerde hun mij om eventueel voor de nacht de friso comfort met friso hongerige baby's te mengen, in de hoop dat ze er wat langer op door kan. inmiddels heb ik spenen gekocht waardoor ze 20 min. over een fles doet.. en nu maar hopen dat het beter gaat worden. heel erg bedankt. liefs sil