Wanneer meer dan 10 uur tussen laatste en eerste voeding?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by FutureMama81, Jun 22, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    Onze dochter is nu 3,5 maand. Ze volgt nu dit schema:

7.30 uur fles 180 ml
    11.30 uur fles 180 ml
    15.30 uur fles 180 ml
    21.30 uur fles 210 ml

Ze valt na de 3e voeding altijd in een diepe slaap. We maken haar dus om 21.30 uur wakker voor de laatste voeding, omdat er anders teveel tijd tussen de laatste en eerste voeding zit?
    Ik vraag me af wanneer we de 4e voeding gewoon rond half 8 kunnen gaan geven.

En hoe zit het met bijvoeding? Waarschijnlijk gaan we rond 5 maanden daarmee beginnen en ik denk eerst groente. Op welk tijdstip kan ik dat dan het beste geven? En hoe wordt t schema dan met de flessen? Schuift de tijd dan ook wat op?
    Vind t heel moeilijk om een schema voor straks op te zetten, omdat dit ons 1e kindje is.
    Ze slaapt tussen de voedingen ook prima. Vooral 's ochtends..
    Hoop dat u wat tips voor me heeft..

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer je kindje 4 maanden is, kun je de flessen om 19.30 uur gaan geven, dan kan het geen kwaad wanneer er langer dan 10 uur tussen een voeding in zit. Wanneer je begint met de bijvoeding, kan dat gewoon met dit schema hoor, je begint met een klein beetje en voert het heel rustig op.

Groeten Eveline

3. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    1,326
    0
    0
    ok dus gewoon de flessen op deze tijdstippen blijven geven en tussendoor bv om 17.00 wat groente geven? Dan zit de groente niet te dicht op de fles van 15.30 en/of de laatste fles van 19.30?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Ja, je kunt je schema vasthouden, de bijvoeding is in het begin maar 1 of 2 hapjes, dus dat maakt niet uit.

Groeten eveline

Share This Page