honger of niet willen slapen??????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maggie100, 19 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,

ik heb een dochter van 6 weken, 56 cm en 4600 gram. ze krijgt sinds vorige week 5x 180 cc per dag. dan zou je zeggen die zit goed vol en hoeft de eerste 4,5/5 uur geen voeding meer maar dat is dus niet het geval. snachts gaat ze goed slapen maar overdag wil ze niet slapen! in de wandelwagen slaapt ze wel of bij ons. vanmorgen (8.30) gaf ik de fles (180) en na de fles was ze nog erg actief en toen ik haar in de box legde moest ze meteen jengelen dus ik dacht die is moe! dus naar bed maar ze heeft niet geslapen (2x 5 minuten) alleen maar jengelen en huilen dus toen heb ik haar uiteindelijk om 10.45 eruit gehaald om te gaan wandelen. Hier viel ze even in slaap maar werd ook weer snel wakker om 11.30 toen heb ik haar even in de box gelegd maar om 12.15 moest heer erg hard huilen en had gewoon extreem honger!!! Ik heb haar dus een fles gegeven van 180 cc en nu ligt ze weer erg wakker in de box en ik heb het idee dat als ik haar nog wat geef dat ze het ook opdrinkt!!!! ( ze is nog erg actief en aan het jengelen)

Wil ze dus niet slapen overdag omdat ze gewoon nog niet vol zit (voorheen kon ze rustig een uur in bed liggen rondkijken maar tegenwoordig is het meteen jengelen) of wil ze niet slapen in haar bedje??? En als ze gewoon niet wil slapen heeft iemand dan nog tips want laten huilen helpt niet...

Wij geven friso comfort omdat ze in het begin veel spuugde (ik moet zeggen dat ze nog steeds veel spuugt maar snachts niet omdat ze dan rustig is) mag je dit mengen met friso extra zodat ze meer verzadigd is?

En dan nog een vraag is het verkeerd om 2x per dag met haar te gaan wandelen (elke keer na een voeding) ik vind het zelf erg prettig en zij ook en dan slaapt ze ook goed.....het is nu erg lekker weer en dan vind ik het helemaal heerlijk om buiten te zijn....

Het is echt lastig en het maakt je erg onzeker vooral omdat ze steeds meer begint te huilen en meer op een huilbaby begint te lijken terwijl ze dat naar mijn idee niet is......

2. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi maggie100,

Ik ben geen expert maar het lijkt me dat ze voor 6 weken inderdaad al erg veel krijgt, 900 ml per dag. Mijn meisje is 10 weken en krijgt ongeveer hetzelfde, meestal iets minder. Wat ik als eerste zou proberen, is die 900 ml verspreiden over meerdere flessen: dus niet 5 x 180 maar bijvoorbeeld 6 x 150. Dan krijgt ze hetzelfde binnen maar kan je haar wat vaker wat geven. En misschien dat ze dan ook wat minder spuugt? Is het trouwens echt spugen, of na het drinken een mondje terug?

Iets anders wat je zou kunnen proberen, is de fles niet in 1x te geven. Dat werkt hier heel goed. Dus dan geef je bijvoorbeeld de helft, dan ga je haar luier verschonen, een beetje spelen, en dan de volgende helft. Dan doet ze er in ieder geval wat langer over, en is misschien een minder zware belasting voor haar maagje/darmen.

Over 2x wandelen: volgens mij raden ze 1x per dag de deur uit aan als je een kindje hebt dat snel overprikkeld is. Is je kindje dat? Zo niet, dan kan het volgens mij prima.

Als ik nog iets anders bedenk, laat ik het wel weten. Succes!

groetjes Rus05

3. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat ik nog vergeten ben is dat ze nu redelijk vaak spuugt omdat ze zo druk doet, ze moet ook heel vaak slikken (soms lijkt het net alsof ze stikt....) en ze heeft ook erg last van winderigheid. Ik wist niet dat baby's zulke harde winden konden laten!!!!!!!

Het slapen overdag gaat al een redelijk lange tijd niet goed alleen kon ze zichzelf wel langer vermaken ook merk ik dat we erg snel de flessen moesten verhogen omdat ze niet genoeg meer had. Als ik de luier heb verschoond en ik leg haar in de box om het flesje klaar te maken dan moet ze altijd erg hard huilen en net was ze ook gewoon hysterisch! En dan moet je haar horen en zien als ik de fles er even uit haal om even te rusten (ze drinkt ook wel vrij snel) niet normaal......

ik ben benieuwd of iemand me kan helpen....alvast bedankt!

4. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel voor de snelle reactie!

Toen ik het met cb over had zei de arts dat ik beter 5x 180 kon doen......en als ik de fles er eerder uit haal dan wordt ze erg druk en jengelig kortom dat accepteert ze niet echt (niet dat zij de baas is haha maar je wil wel een tevreden kindje :) ) maar ik kan het inderdaad wel eens proberen overdag....want ik wil echt niet meer geven omdat ze al zoveel krijgt....

en over dat spugen ik kan overdag elke keer wel elke keer een nieuwe hydrofiel luier neerlegen want het is elke keer nat net was haar shirtje ook echt vies (kan ook weer zijn dat het eten wel te veel is ....... ) erg lastig allemaal....

5. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Die winderigheid heeft mijn meisje ook heel erg, inderdaad, dat er zoveel geluid uit zo'n klein mensje kan komen :). Mijn dochter wil soms ook vaker drinken maar dat is niet omdat ze meer honger heeft; ze wil dan drinken omdat ze last heeft van de windjes, en dan laat ze die windjes tijdens het drinken. Misschien heeft jouw kindje dat ook? Ik zou in ieder geval zeker even proberen om 6x150 te doen en om elke fles in 2 keer te geven: tussendoor lopen met beentjes omhoog, dan kan ze haar windjes wat makkelijker kwijt.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Misschien voeding voor hongerige babys eens proberen...

7. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.064
    1.296
    113
    Nederland
    Misschien is ze wel gewoon te moe, om in slaap te komen!
    Mijn zoontje leg ik vrijwel direct na de fles in bed, dan jengelt hij nog even 10 a 15 minuten.
    Leg ik hem niet direct na de fles in bed, maar eerst in de box of speelkleed dan krijg ik hem daarna niet meer in bed, omdat hij te moe is om in slaap te kunnen komen.

Blijf je wel eens aan dr bedje zitten tot dat ze in slaapt valt? Hier helpt dan namelijk wel, als het hem echt niet zelf lukt. Ik leg dan mn hand op zn buik, speentje er in en aai m dan zachtjes over zn neusje.

8. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Over het niet slapen overdag trouwens: als dat nou niet aan honger ligt (en dat zou ik dus uitsluiten door 6x150 te proberen met elke fles in 2 keer geven) maar dat ze gewoon niet wil slapen. Zolang zij goed groeit, heb ik van het cb begrepen dat weinig overdag slapen niet erg is (zolang 's nachts dan wel goed gaat want ze heeft natuurlijk wel slaap nodig) mits ze dan wel tevreden is. Dus wakker maar tevreden is op zich niet erg. Heb je al eens geprobeerd of ze wel tevreden is als je haar bijvoorbeeld bij je draagt in een draagdoek? Misschien heeft ze een beetje mamahonger en wil ze daarom niet in de box?

9. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb haar nu op bed gelegd zo'n minuten nadat ik haar in de box had gelegd en ze is nu lekker aan het jengelen we zullen zien of ze wil slapen.....

We denken eraan om friso confort te mengen met friso extra mag dit zomaar???

Maken jullie de kamer overdag trouwens helemaal donker? Ze heeft wel donkere gordijnen maar dan wordt het nog niet heel donker en ziet ze van alles. Morgen krijgt ze verduisterende gordijnen voor de zon kan ik die overdag gewoon helemaal dichtdoen of is dat niet voor dag-nachtritme?

Owja nu ik toch bezig ben haha ik heb puckababy liggen maar we twijfelen erg of we het moeten gaan gebruiken omdat snachts gewoon goed gaat....iemand ervaring.....

Dat was mn laatste vraag voor nu 

10. rus05

rus05 Bekend lid

31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi maggie100,

Als ik je goed begrijp, slaapt ze 's nachts goed dus dan zou je zeggen dat ze op zich het dag-nacht ritme wel aardig begrijpt. In dat geval kan je best de gordijnen dicht doen. Ik doe ze zelf altijd net niet helemaal dicht zodat er net een streep daglicht doorheen valt. En 's nachts helemaal dicht natuurlijk.

Over dat mengen, geen idee.

En, is ze gaan slapen? Mijn dochter jengelt ook wel eens maar meestal heeft ze dat een soort van 'nodig' om vervolgens in slaap te vallen. Dus geen huilen, maar een soort jammeren met tussenpozen, dat bedoel je? Als ze huilt maar ze vertoont wel tekenen van moeheid (aan oor plukken, geeuwen, wit weggetrokken gezicht of juist rode wangetjes) dan zou ik proberen haar wat eerder in bed te leggen, dus misschien even een keer proberen niet in de box.

Succes!

11. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jippie ze slaapt in dr bedje! Ze is een paar
    keer wakker geweest om te huilen maar we zijn niet wezen kijken omdat ze elke keer stil werd en dat heeft geholpen..... Ze ging om 18.00 naar bed en ze slaapt sinds 20.15 voor die tijd huilen-stil-huilen etc

Hier ben ik al erg blij om.....ze heeft nu ook gewoon fles van 180 op...

12. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu ik dit zo lees is het alsof ik haar heel lang laat huilen zonder te troosten :( maar ze huilt niet constant hoor en het is meestal ook (vooral na een half uurtje) jengelen en ik merk dat ze het ook nodig heeft.....

13. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Maar ben je er dan tussen 18.00 en 20.15 uur helemaal niet heen geweest, terwijl ze af en aan huilde?
    t Is nog zo'n kleintje, die kan je niet verwennen en ik zou haar al zeker niet laten huilen want dat doet ze niet voor niets...

Als ik je verhaal zo terug lees denk ik dat er iets anders aan de hand is, voor haar leeftijd krijgt ze namelijk echt al behoorlijk veel voeding (honger lijkt me uitgesloten), en met deze hoeveelheid moet ze het tot ze 6 maanden is uithouden, dus dat gaat misschien nog een probleem worden...

Aangezien je in je beginpost al zegt dat ze veel spuugt of heeft gespuugd zou ik eerder denken aan reflux of verborgen reflux!
    Heeft het consultatiebureau dat niet aangekaart?

Het kan zijn dat door het opkomende zuur haar slokdarm nu beschadigd / geïrriteerd is en ze continu de pijn weg wil drinken, daarom lijkt het dat ze niet voldoende krijgt terwijl dat echt wel zo is...
    Ook het huilen wat ze doet en de onrust overdag sluiten hierbij aan, net als het goed slapen 's nachts, dat is vaak van uitputting...

Ik zou als ik jou was eerst maar eens een afspraak maken bij de huisarts en kijken of je misschien kan gaan starten met anti-refluxmedicatie voordat je gaat denken aan laten huilen of voeding voor hongerige baby's...
    Voor nu kan je eventueel haar bedje schuiner zetten, haar na de fles een half uur rechtop houden, zorgen dat ze goed boert, minimaal 20 minuten over de fles doet (zuigebehoefte) en lekker veel bij je dragen in een draagdoek bijvoorbeeld...
    Niets verzacht pijn of verdriet zo goed als mama / papa - contact!

14. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Maar hoe merk je dan dat ze het nodig heeft?
    Ik zou echt uitsluiten dat er iets anders aan de hand is voordat je haar laat huilen / jengelen, alleen in haar eigen bedje, ze is nog zo klein...

15. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hier hadden wij ook een kindje wat standaard altijd moest huilen als we hem in bed legde...dat was ongeveer rond dezelfde leeftijd als jouw kindje nu is...het is bij ons echt beter geworden, maar we hebben hem wel steeds even laten huilen.
    Het werkte gewoon niet om er steeds naar toe te gaan, daar ging hij juist harder van huilen.
    Nadat wij alle medische dingen uitgesloten hebben (want we lopen al weken bij de KA in het ziekenhuis) hebben we met hun en het CB besproken het zo aan te pakken. Nu huilt hij bijna nooit meer...

Wat betreft je voeding: je kindje krijgt al wel veel inderdaad. Mijn zoontje krijgt nu 990 ml en is nu bijna 14 weken. Hier is het zo: wat ik hem aanbied, drinkt hij op, of dat nu 120/150 of 180 is....
    Zou het kunnen zijn dat je kindje juist te veel krijgt? Of heb je echt het idee dat ze honger heeft?
    Oh en die scheetjes zijn heeeel herkenbaar. Lucas laat heel veel windjes, de hele dag door, maar vooral onder het drinken! En soms heel hard hahaha. Dat deed hij laatst op het CB ook toen we moesten wachten op het wegen, er zaten ongeveer 10 mama's met hun kindjes en Lucas zat de hele tijd scheten te laten, iedereen lachen :)

Voeding mengen mag volgens mij gewoon maar ik zou ook, gezien je verhaal, even contact opnemen met de HA ivm (verborgen)reflux.

16. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben idd niet wezen kijken ook omdat ik weet dat het alleen maar erger wordt en ze niet in slaap valt met als resultaat dat ze jengelig/huilend op onze arm beneden zit of een kind die met de ogen wagen wijd beneden is.....en ze huilt niet constant hoor.... Ik voel me nu wel slechte moeder maar we hebben het ook anders geprobeerd en dat werkt gewoon nie ....

Met het eten ik weet dat het veel is dat vinden wij ook maar ze vraagt echt om meer en de arts op cb zei dat het niet erg was om dit te geven het was beter dan 6x 150.....

Ook heb ik aangegeven dat ze spuugt, veel slikt (wat volgens haar voedsel was dat er niet uit kan omdat friso comfort voedsel dikker maakt maar het is niet zo dat ze moet huilen ervan). Ik heb zelf ook welaan reflux gedacht maar het spugen doet ze niet contstant als ze lekker slaapt geeft ze wel mondje terug maar meer niet...

Ik ga morgen proberen om 6x 150 te geven en toch haar rustiger laten drinken kijken wat het oplevert.....

Ik hoop dat mn verhaal nog wel duidelijk is voor jullie want dat is het voor mezelf niet altijd...je kan zo onzeker worden omdat je het beste wil doen voor je kind.....

17. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Je baby is 6 weken.. Ik denk dat het mamahonger is!

18. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Meid, laat dit verder onderzoeken! Het is of ik het zelf heb geschreven. Ons zoontje was met 11 weken zo ver met reflux dat hij van een lachebak was veranderd in een huilbaby die niet meer overdag sliep en snachts 4 uurtjes. Wij wisten ook njet wat het was, werden overal weggestuurd met 'dit hoort erbij'. Ik ben zo blij dat wij de keuze hebben gemaakt hem niet te laten huilen. Uiteindelijk zijn we zonder verwijzing via connecties bij de ka terecht gekomen en blijkt hij idd flinke reflux te hebben...

Ik hou het kort maar door de reflux vragen ze meer om de pijn weg te drinken, het zuur wordt dan voor eventjes minder. Uiteindelijk slapen ze wel, oververmoeid natuurlijk. Wij mengen trouwens al heel lang friso met comfort, kan gewoon :). Want die van ons is gewoon een hongerlapje, heeft ook hele tijd op 150+5 gezeten en dat 6x. Dan deden we oversag 1 schep Extra, en de laatste fles 3.

Vraag maar als je meer wilt weten, reageer nu namelijk op mijn tel. Normaal ben ik niet zo fanatiek ;), maar het klinkt zo hetzelfde! En het is zo zielig! Ruikt zij/ haar spuug ook zuur?

19. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb even met mn vriend erover gehad en ik wil toch eens laten onderzoeken of ze reflux heeft..... Stomme vraag mss maar moet je dan naar huisarts of via cb???

20. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Het is geen stomme vraag, mijn ervaring is dat ze bij allebei moeilijk doen ;). In principe moet je een verwijzing naar de kinderarts krijgen van je huisarts, maar heb ook wel eens gehoord dat het via cb arts kan. Hoop dat ze je serieus nemen, je hoort zo vaak van niet. Verder zou ik haar tot nu toe niet meer plat neerleggen maar altijd een beetje schuin en ook haar bedje schuin zetten. Wat bij ons wel hiell als hij heel snel na de fles weer kwam ( voordat we meds hadden ) was een lauw slokje water uit de fles. Dit verlicht ook even. Verder na iedere voeding iig half uur rechtop houden en halverwege de fles stoppen en boeren. Hoop dat je verder komt!

Deel Deze Pagina