honger of niet willen slapen??????

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door maggie100, 19 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Elke keer als ik zeg dat het goed gaat blijkt het volgende moment toch anders! Vanacht kwam ze om 3 uur en daarna 6.15!!!!! Nu ligt ze op bedje maar wil nie slapen :( alleen maar jengelen. Ze is wel rustiger en meer tevreden met deze voeding dus dat is wel positief dat slapen ligt dan toch ergens anders aan.... Hmmm waar blijven die gebruiksaanwijzingen voor die schatjes ;) zal soms best handig zijn lol

2. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ons ventje wilde ook overdag niet slapen vanaf een week of vijf... s nachts ging het prima maar overdag zat ik met een jengelend kereltje.
    Ik heb de wijkverpleegkundige gebeld omdat hij soms echt van 12 uur tot 23 uur wakker was met een paar kleine hazeslaapjes...
    ik ben toen op aanraden van de wijkverpleegkundige begonnen met de PACCO doeken. Sindsdien slaapt hij als een blok... ook overdag..!!
    Hij spuugt minder wat ook wel prettig is. hij kon zich zo druk makeb dat hij steeds voeding teruggaf. Matrasje iets verhoogd onder zijn hoofdje en die pacco doeken... ik ben er erg tevreden over...

3. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmm de combinatie friso comfort en extra is niet goed voor onze klein meid merk ik nu! Ze huilde net dus ik na tijdje kijken is ze helemaal nat van het spugen!! Maar ze raakt erwel meer verzadigd door kan je comfort ook ergens anders mee indikken??
    Vandaag erg slechte dag! Ze heeft totaal 2 uur geslapen ( gelukkig wel erg goede nacht)......

Maandag gaan we naar ka ik ben erg benieuwd wat hij/zij kan vertellen.... Iemand enig idee hoe dat gaat en wat er precies gaat gebeuren?

4. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Ik gebruikte Johannespitbroodmeel om de voeding te verdikken maar sommige baby's krijgen of diaree of verstopping ervan.

Bij de kinderarts stellen ze vragen over het gedrag van je baby, hoeveel ze spuugt etc. Ik heb ook geen naar onderzoek gehad hoor. Reflux is zo'n voorkomend probleem bij baby's. Alleen als je kindje echt afvalt omdat ze niets binnenhoudt wordt ze opgenomen met sondevoeding. En dat is alleen maar voor de welzijn van je baby.

5. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik denk niet zozeer dat het de combi is,maar dat het toch te veel is in de fles.
    en gebruik je wel iets voor de krampjes??

6. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanmorgen hebben 4schepjes comfort en 1 extra gedaan maar toen ze eenmaal rechtop moest om een boer te laten kwam er echt heel veel uit! Dat had ze een keer eerder gedaan in de kraamweek! :( dat was wel een tegenvallet...voeding friso comfort is tegen spugen en krampjes maar gebruiken niets apart...

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    mischien toch eens infacol halen wit flesje bij de drogist en sommige supermarkten hebben het ook wel,dit is ook wel de leeftijd voor erge krampjes namelijk.

8. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Heb alleen eerste en laatste pagina gelezen dus als t dubbel is.....
    Ben je al naar de ha gegaan voor je zelf gaat expirimenteren?! Klinkt als reflux en bij reflux denk jr dat die kleintjes trek hebben terwijl dat pijn is :( krampjes duren tot dik 3 maanden en om dat te verlichten heb je geen med nodig wat ook verkeerd kan uitpakken. Nog reflux hebben die kleintjes ook meer last van winderigheid he. Eerst medische uitsluiten voor je zelf aan de slag gaat.
    Succes!

9. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    infacol is geen medicijn hoor,is heel onschuldig,en het werkt wel degelijk(tenminste hier wel)

10. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Buiten het feit dat ze gisterochtend veel heeft gespuugd heeft ze een goed weekend gehad! We maken de fles nu klaar met alleen comfort maar nu toch echt wel met kokend water en dan heeft ze genoeg aan 5x 150! Ook zijn we vandaag even gestopt met de vitamine d! We hebben die van kruidvat eigen merk en die is mierzoet zit vol met suikers.... Morgen meteen even aan de kinderarts vragen of al die suikers nuet slecht zijnen andere halen! Ook zit er lactose en gluten in kwamen we gister achter, ikzelf heb granenallergie en je weet maar nooit of zij daar oik last van heeft! Ik moet zeggen dat ze vandaag een stuk rustiger was, meer tevreden! Met elke vooruitgang zijn we blij! Nu nog volhouden haha meestal als ik zeg dat het beter gaat dan gaat het weer een beetje minder ;)

11. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag bij ka geweest en ze zei dat het klinkt als reflux! Sinds dit weekend is ze een stuk rustiger en beter te pas (kan ook zijn doordat ze zaterdag de hele dag tijdens ons uitstapje heeft geslapen vanaf 11 uur dus heel veel slaap ingehaald)... Gelukkig gaf de arts aan dat als het weer minder ging we trg moesten komen wn we medicatie konden krijgen. Hopelijk gaat het zo vooruit! We zullen zien!

12. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Begin vorige week ging het goed met onze maar de dagen erna gingen steeds minder en gister was het helemaal een slechte dag. Ze werd om 10 uur erg overstuur wakker en sindsdien erg onrustig... Zodra ik haar bedje bracht keek ze me aan met angstige ogen en ging ook niet slapen alleen maar huilen tot krijsen terwijl ze toch echt moe was...echt heel zielig om te zien. Gisteren was ze vrolijker en rustiger, ik heb haar in wandelwagen neergelegd om te slapen om te zien hoe dat ging. Ze viel rustig in slaap maar werd alweer snel wakker nadat ze moest slikken. Ik heb ka gebeld en kan pas eind april weer terecht. Ik wil nml toch medicatie proberen gelukkig heeft de arts dit zelf voorgesteld vorige keer en schrijft ze een recept zodat we het vanmiddag kunnen ophalen. Ik ven erg benieuwd hoe ze daarop reageert en of het helpt! Ik krijg dan losec voor haar iemand daarervaribg mee?

13. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Probeer meerdere kleinere flesjes te geven. Ons zoontje kon ook niet tegen 5x150 toen ben ik een tijdje 7 flesjes gaan geven en daarna een maand lang 6 flesjes. Het verschil was opmerkelijk, hij had meteen bijna nergens meer last van. Je rekent zelf uit hoeveel ze mag drinken door haar gewicht x 150 te rekenen en dan te delen door de aantal flesjes dat je wilt geven.
    Nu kan hij wel redelijk goed 5 flesjes weg drinken (van 180), maar dat heb ik dus langzaam weer ingevoerd. De cb kan alleen advies geven, ze zien je meisje niet na het drinken. Kleine buikjes kunnen niet veel hebben en zeker niet in combinatie met de reflux. Kan ook zijn dat haar maagje gewoon overvol zit, daar krijgen ze krampjes van.

Heb je haar bedje schuin gezet? Dat van de angstige ogen herken ik van mijn zoontje voordat de reflux bij hem was geconstateerd. Het bedje (en box, reiswieg, speelmat en verzorgkussen..) schuin zetten helpt behoorlijk. Ik heb zelf alleen maar ervaring met Gaviscon en Zantac, allebei positief ervaren maar de Zantac toch ook afgebouwd. Nu krijgt mijn zoontje enkel nog de Gaviscon 2x per dag.

Deel Deze Pagina