Reflux?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by WillyJP, Apr 2, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WillyJP

WillyJP Lid

Oct 6, 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Hoe herken je reflux precies? Ik lees wel wat op internet, maar twijfel of mijn dochter (6 weken oud) dit heeft.

Ze slaapt overdag heel slecht en huilt veel. Soms slaapt ze een uurtje, wordt ze wakker en begint het krijsen weer. Het is niet jengelen, maar echt huilen en krijsen. Elke dag is het raak. Het begint van 7 of 8 uur 's ochtends tot ong. 19:00 uur 's avonds. 's Nachts slaapt ze wel heel goed. Dan valt ze ook zo in slaap.

ze krijgt nu 3x per dag 150 ml drinken aangeboden, de rest 120 ml. Omdat we (consultatiebureau en wij) dachten dat ze nog honger had.

mijn ouders denken dat ze last van de kaakjes heeft, omdat ze ook wel eens bijt bewegingen maakt op de speen of vinger.

Ik weet soms echt niet meer wat ik kan doen om haar overdag minder te laten huilen.

Kan een dokter zien of ze reflux heeft of iets anders?

Ik hoop dat jullie advies of tips hebben.

Groetjes

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Het lijkt wel op reflux, maar ik ben geen arts.
    Ik heb zelf ook 2 kids met reflux en die hadden wel de klachten.
    Ruikt ze zuur?

Ik zou even een huisarts of kinderarts raadplegen die weten het wel.

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Dat bijten/kauwen kan bij reflux horen, deed mijn dochtertje ook. Ik zou idd ook een kinderarts raadplegen. Misschien is het ook een idee om een koemelkvrije voeding te geven, hier bleek een koemelkallergie de oorzaak van de reflux en het vele krijsen, kinderarts kan daar overigens ook mee helpen.

Kinderarts heeft bij mijn dochter overigens nooit de echte klachten gezien, ze ging af op wat wij vertelden, dus schrijf op wat je ziet als een soort dagboekje. Dus wanneer krijst ze, hoe lang na een voeding is dat, spuugt ze veel of slikt ze veel, ruikt ze zurig uit haar mondje...

4. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ja dat was ik vergeten, die van mij hebben beiden kma.
    En vaak niet altijd is kma samen met reflux. En door kma krijsen ze ook veel..

5. WillyJP

WillyJP Lid

Oct 6, 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb besloten morgen de huisarts te bellen voor een afspraak. Ik wil toch weten wat er precies met haar is. Heb vandaag ook contact gehad met een vrouw van het consultatiebedrijf en die raad me ook aan even naar de huisarts te gaan. Dit omdat mijn dochter nu wel een tijdje dit heeft. Kan reflex zijn of iets met darmpjes. Ze heeft ook groene poep, met soms geel erdoor heen, maar soms is het zo groen als spinazie.

Mijn dochter krijgt de hypo allergeen voeding van Friso.

Dus afwachten maar. Hopen dat ze iets kunnen vinden, het is zo zielig voor haar. Daarbij heel vermoeiend voor ons.

Wordt vervolgd....

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Met HA voeding is groene poep normaal hoor, geeft niks! Met BV moet je daar op letten omdat je dan te weinig achtermelk zou kunnen geven, bij FV en HA in het bijzonder dus niet.

Verder hier ook een klein mannetje met verborgen reflux, al is het vanaf een maand of 4 echt veel spugen geworden(dus niet meer zo verborgen). We kwamen er wel heel snel achter(door dit geweldige forum wist ik wel een beetje hoe of wat gelukkig) maar de symptomen waren gelijk aan jou.

Hij had er nog bij dat je hem echt hoorde slikken en als hij op je borst lag voelde je de voeding omhoog komen in zijn buikje. Had vaak de hik en hij rook heel zuur.

7. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Die ontlasting hoort inderdaad bij hypo voeding.
    Goed dat je naar de huisarts gaat.
    Veel succes meid.
    Hopelijk krijgt ze er iets voor en gaat het snel beter.

8. WillyJP

WillyJP Lid

Oct 6, 2011
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik ben vandaag bij de huisarts geweest. Gelukkig heeft Sanne (mijn dochter) niks. Het is gewoon zo dat ze graag bij ons is. Ze kijkt heel helder. En baby's die zo helder kijken, nemen veel dingen in hun omgeving op, zijn leergierig en zijn liever onder de mensen. Ze wil gewoon bij ons zijn. Verder is er niks aan de hand. Ik ben gerust gesteld.

Nu ga ik toch maar op zoek naar een draagdoek of zo. Dan ben ik wat mobieler.

9. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    Fijn dat het geen reflux is.
    Lisa heeft wel reflux en is ook zo'n kindje wat alles wil weten. Wat ik meestal doe is de 10min regel toepassen en dat werkt goed. Een draagdoek is een goed alternatief als je der niet wil laten huilen maar ze moet ook leren zichzelf te vermaken.

succes

10. babyproject

babyproject Niet meer actief

Is Rust en Regelmaat (evt gecombineerd met inbakeren) je niet aangeraden?

Kindjes die veel dingen opnemen, vallen moeilijk in slaap. Minder prikkels helpt een kindje beter in slaap vallen. Bij ons helpt het soms als ik haar boven neerleg ipv beneden... Gek genoeg juist niet bij mij dus.

Ook kan inbakeren helpen om de cirkel te doorbreken, waarschijnlijk huilt ze inmiddels ook vanwege oververmoeidheid.

Ons meisje huilde ook van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Geen honger, geen reflux, geen allergie. Wat blijft erover? Wennen aan de wereld buiten de baarmoeder en pijn door blokkades in het lichaam (scheefzittende nekwervels bijv). Wij zijn voor dit laatste naar een osteopaat gegaan en die heeft haar weer losgemaakt. Nog 3 slechte dagen gehad en nu huilt ze niet meer! Het slapen gaat ook steeds beter. Ze ligt ook graag bij ons, dus laat ik haar.
    Maar als jouw meisje nog steeds huilt als ze bij je ligt, en zich niet laat troosten en blijft krijsen, zou ik toch ook even naar iets als een osteopaat gaan (manueel therapeut of chiropractor kan ook). Wellicht zit er bij haar ook iets vast.

Verder is een draagdoek een goed idee. En wandelen in de wagen vinden veel kindjes fijn.

Tenslotte gaf iemand me hier de tip van de Harvey Karp methode en dat werkt hier goed!! http://www.beginnerslessenpc.nl/Huilbabies%20krijg%20je%20zo%20stil.pdf

Sterkte en hopelijk huilt ze snel minder. Zo hard krijsen is echt niet normaal hoor!

11. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

Jun 20, 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Slikt ze veel weg, geeft ze over langer dan een uur na haar laatste voeding? Stopt ze met krijsen als je haar rechtop houdt? Overstrekken hoort er ook bij, veel de hik hebben en zuur ruiken ook. Zo heb ik reflux bij mijn zoontje vermoed en de kinderarts gaf me ook gelijk, ze heeft zelf het overstrekken en het zuur ruiken opgemerkt.

Share This Page