van 5 flessen naar 4 flessen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Suus78, 8 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus78

Suus78 Actief lid

18 apr 2006
    156
    0
    0
    Zoals de titel al luid heb ik een vraag over terug gaan naar 4 flessen. Mijn dochter is nu 6 maanden en moet (lees CB) naar 4 flessen.

We maken haar eigenlijk altijd wakker om 23.30 uur voor de laatste fles. We hebben deze een paar weken geleden ook al een keer weg gelaten, maar daar was mevrouw het niet mee eens. Toen kwam ze dus om 3.00 uur. :(

Hoe zijn jullie teruggegaan naar 4 flessen en naar opvolgmelk. O ja, ze krijgt nu Forte. Zal ik ook over gaan naar Forte 2 of standaard 2?

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.866
    113
    Wij zijn eerst overgegaan van 5 flessen van 180 naar 4 van 210 en toen naar 4 flessen van 180 opvolgmelk. Dit ging zonder problemen terwijl we toch wel echt een hongerlapje hebben.

Nu zijn we zelf inmiddels over naar 3 flessen. ( moest ook van cb) en zelfs dat gaat goed. Opvolgmelk schijnt ook veel meer te vullen dan nummer 1.

Ik zou denk ik beginnen met forte en dan als dat goed gaat met de flessen na een tijdje normale voeding gaan proberen.

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    vergeet niet dat het nooit geen "moeten" is he...

dat ze om 03.00 uur komt is ook niet zo vreemd je moet rekenen hoe laat ze dan geslapen heeft vanaf de "laatste" fles en dat zal toch wel een paar uur zijn geweest...ik zou die laatste fles gewoon weglaten, en misschien moet je er een paar keer uit 's nachts maar heel vaak is het zo dat ze heel snel niet meer "komen" zeker niet nu je ook opvolgmelk kunt gebruiken wat natuurlijk ook al veel "zwaarder" valt...

Zoë krijgt nog 5 flessen en op het cb zeiden ze ook dat ze naar 4 kon gaan, maar zolang zij ze nog nodig heeft houd ik haar gewoon op die 5 flessen...maar ik moet zeggen dat zij de laatste fles zo rond een uur of 9 krijgt en dan pak ik haar zelf als de wekker gaat om half 6, in het weekend laat ik haar liggen, en dan komt ze rond een uur of half 7, half 8...

toen ik haar de 1e keer liet liggen en haar niet wakker maakte voor die late fles, kwam ze ook rond een uur of 3-half 4 maar dat is maar 2x geweest de 3e nacht kon ik haar dus zelf pakken toen de wekker ging...ideaal...

ik zou zeggen probeer het gewoon meid, en of geef haar anders een laatste fles met opvolgmelk, of pyjamapapje tot ze gewend is "door" te slapen...

succes

Deel Deze Pagina