doorslapen bij 2 mdn en flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Rilana, 7 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rilana

Rilana Actief lid

6 feb 2006
    188
    0
    0
    ik heb even een vraagje .
    mijn dochterje is nu op een paar dagen na 2mdn en krijgt 6 flessen van 150 cc per dag (kruitvat standaard)
    ze weegt ruim 5 kilo (vorige week 4435) maar overdag drinkt ze de ene keer 100cc op en de andere keer de hele fles van 150 cc .
    soms komt ze ook nog steeds binnen de 3 uur voor voeding en dan proberen we het te rekken met water maar dan drinkt ze hooguit 10 cc en schreeuwt ze net zo lang tot ze voeding heeft gehad (rustig 2 uur achter elkaar)en snachts komt ze ook nog steeds meestal tussen 1.00 en 3.00 en dan weer rond 5e en we proberen de laaste fles altijd tussen 22.00 en 2300 te geven maar meer dan 150 durven we niet te geven want dan komt er vaak uit .
    hoe moeten we dit aanpakken zodat ze snachts niet meer komt want als we haar laten huilen doe we ook geen oog meer dicht maar de nachten gaan ons ook aardig opbreken .
    hoe kunnen we dit het beste aanpakken .
    alvast bedankt voor je advies

Edit Moderator: Verplaatst...dit is geen vraag voor de lactatiekundige.

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ten eerste zou ik persoonlijk niet de tijden gaan proberen te “rekken” tis een achterhaald iets dat er minimaal 3 of 4 uur tussen moet zitten wil je kindje de volgende voeding “mogen” dus wat dat betreft als jij ziet dat ze honger heeft zou ik haar gewoon de fles geven heel simpel…

flessen van 165 (150 wtr) is heel netjes voor haar leeftijd-gewicht dus dat is goed, ik zou eens bijhouden wanneer ze welke flessen niet helemaal opdrinkt vaak zie je als je het even bijhoud (in schriftje bijv.) dat het wel “vaste” flessen zijn die ze drinkt…

ik zou haar zeer zeker in ieder geval niet 2 uur laten huilen als ik jou was want als jij trek hebt, kun je eten pakken, zij is volledig afhankelijk van de voeding die ze van jou krijgt…

dat ze ’s nachts nog komt, tja het ene kind heeft het nodig en het andere kind niet dat is het verschil, vaak zie je wanneer ze op de dag “genoeg” krijgen ze ’s nachts niet zo’n behoefte hebben aan de fles en zich pas de volgende ochtend weer ‘melden” maar zolang zij ze nog nodig heeft zou ik haar die dus gewoon blijven geven….

Het heeft geen zin om meer te geven als ze het er toch weer uitgooit…

Wat je zou kunnen proberen is over te gaan op voeding voor hongerige baby’s vaak zie je dan dat ze meer verzadigd zijn en ze makkelijker 3 tot 4 uur er tussen laten en kun je na een aantal weken als er “ritme” inzit vaak weer terug naar de “standaard” voeding….

Zoë heeft ook voeding gehad voor hongerige baby’s en dat werkte iets te goed zodat we zijn gaan mengen (friso standaard met friso extra en dan 2 schepjes standaard, en 3 schepjes extra)

Toen dat eenmaal “goed” ging ben ik de extra weer gaan “afbouwen” en heb ik haar alleen voor de nacht op volledige friso extra gehouden, wat ook ontzettend goed ging, van 22 tot half 6…vorige week was mijn man vergeten de extra te geven en heeft ze dus standaard gehad, maar dat maakte niets uit ze heeft evengoed doorgeslapen van 20.30 tot half 6 dus vanaf die dag krijgt ze volledige standaard voeding van friso…

Wel hebben we omdat Zoë over de liter heen kwam en dus ook te veel schepjes op een dag kreeg overgegaan op nutrix rijstebloem voor de laatste fles, maar dat maakte bij haar niet zo heel veel uit, zij kwam gewoon op haar “vaste” tijd…pas toen ik 1x de avondfles achterwege heb gelaten en ik merkte dat ze doorsliep van 7 uur tot 3 ben ik gaan proberen de laatste fles te geven om half 9 en kijken wat ze dan zou doen, en warempel ze sliep gewoon door en moest kon ik haar zelf elke keer om half 6 als ze wekker ging wakker maken voor haar fles…

Dus tja er zijn genoeg opties…

1* Je kunt het laten voor wat het is
    2* Je kunt overgaan op voeding voor hongerige baby’s (desgewenst gemengd met standaard)
    3* Je kunt in haar laatste voeding als ze genoeg krijgt op de dag voor haar leeftijd nutrix toevoegen om haar een wat meer verzadigd gevoel mee te geven als ze naar bed gaat.
    4* Je kunt haar eens een keer laten liggen om 22-23 uur en kijken of ze dan op ongeveer “hetzelfde” tijdstip komt als dat ze normaal komt als ze de fles heeft gehad van 22-23 uur…

er zullen ongetwijfeld nog meer tips adviezen gegeven worden dus succes in ieder geval meid, ik hoop dat er wat voor je tussen zit waar je wat aan hebt..

gr.smoekie

Deel Deze Pagina