Help! Borstontsteking en stoppen bv

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by SaschaH, Sep 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SaschaH

SaschaH Actief lid

Aug 13, 2009
    461
    0
    0
    Beste Linda of Ilse,

Al enige tijd zit ik te overwegen te stoppen met bv. Ons zoontje is morgen 4 weken oud en de borstvoeding ligt me gewoon helemaal niet. Nu heb ik ook nog borstontsteking aan beide borsten en ben ik inmiddels 8 keer per 24 uur huilend van de pijn aan het voeden.
    Je voelt hem al aankomen: ik trek het niet meer en wil direct stoppen.

Ik heb de infolijn al gebeld maar zij promoten eigenlijk alleen de borstvoeding en geven aan dat ik maar door de zure appel heen moet. Dat wil ik dus absoluut niet, ik hou het echt niet meer vol zo. Wat kan ik doen om te stoppen? Kunstvoeding geven en de ergste druk eraf kolven en zo mijn productie verminderen?

Ondertussen heb ik vanmiddag ons zoontje om half 1 een flesje Kruidvat Comfortvoeding (daar zit Johannesbroodpitmeel in tegen het spugen) gegeven met 90 water en 3 schepjes voeding, zoals op de verpakking aangegeven stond. Nu geldt dit voor baby's tussen de 3 en 3,5 kilo bij 6 voedingen per 24 uur/dag, dus om de 4 uur voeden. Ons zoontje weegt inmiddels rond de 4 kilo en kreeg altijd 8 borstvoedingen per dag. Doe ik dit dan wel goed? Krijgt hij niet te veel/te weinig?
    Op de verpakking staat bij gewicht 3,5/4 kg 5 voedingen van 120 water en 4 schepjes en bij gewicht 4-5 kg 150 water en 5 schepjes.

Ik ben eigenlijk een beetje ten einde raad, dus hoop op jullie antwoord.
    Vast bij voorbaat dank.

Groetjes.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Je moet gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt. Als borstvoeding alleen maar tranen, pijn en narigheid betekenen voor je lijkt het me een goede keus om het te beeindigen.
    voel je daar alsjeblieft niet schuldig over; je bent misschien al wel wat te ver gegaan.
    Kolf af en toe een keer je borsten: alleen als je voelt dat er druk op staat. Kolf ze niet leeg-leeg, maar soepel.
    de snelheid waarmee de borstvoeding afneemt verschilt erg van vrouw tot vrouw. Bij zoveel narigheid lijkt het soms alsof het lichaam er ook klaar mee is en kan het snel gaan.

Die kunstvoeding: voor nu lijkt me het goed wat je doet. Wacht even een volgend weegmoment af en bespreek dan op het consultatiebureau hoe het verder moet.

Sterkte en succes
    Linda

Share This Page