Iedere twee uur willen drinken

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Andrea85, Mar 21, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Mijn dochter is nu bijna 7 weken oud. De eerste vier weken heeft ze volledig borstvoeding gehad, in de vierde week liet ze soms vieruur tussen voedingen, anders drie. De vijfde week heeft ze Nutramigen AA gekregen, ze dronk toen 5x 120ml, 's nachts sliep ze ineens 6 uur achter elkaar. Vervolgens heeft ze een week gekolfde melk gekregen, toen wilde ze al snel meer drinken dan 5x (begrijpelijk, bv is licht verteerbaar).

Nu geef ik weer ruim een week volledig borstvoeding, maar ze wil die hele week al iedere twee uur drinken. Dag en nacht. Ik heb het idee dat ze echt prima drinkt; ze hapt goed, slikt mooi regelmatig en na een voeding is ze ook heel tevreden. Moet ik gewoon zo doorgaan en zal het vanzelf weer bijvoorbeeld om de drie uur worden? Of kan het zijn dat ik te weinig melk heb en is het verstandig de productie te proberen op te voeren? Ze plast en poept prima, dus ik heb op zich niet het idee dat er iets mis is met de productie...

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je mag gewoon zo doorgaan, dit is blijkbaar haar ritme momenteel.
    Het is normaal dat BV kindjes vaker drinken. Ze zalf vanzelf haar ritme gaan aanpassen en op een gegeven moment minder vaak gaan drinken.

Mirjam

Share This Page