Honger of zuigbehoefte

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Puk87, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puk87

Puk87 Lid

3 jan 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Puk en trotse moeder van een dochter van 7 weken.
    Ik geef borstvoeding, wat overigens heel goed loopt. Maar waar ik tegen aan loop is dat ik het heel lastig vind om te herkennen wanneer ze nu wil drinken of niet. Als ik af moet gaan op de signalen als op de handjes sabbelen, smakken, jammeren kan ik haar de hele dag wel blijven voeden. Ze lijkt gewoon veel zuigbehoefte te hebben. Als ze wakker is wil ze eigenlijk altijd een speen anders is ze continu aan het murmelen. Wil ook niet alleen in de box dus moet continu met haar zitten.
    Ik probeer nu minimaal 3 uur tussen de voedingen te laten omdat ik anders bang ben dat ze last krijgt van kraampjes (heeft ze snel).
    Herkent iemand dit?
    Misschien tips of ik het zo goed doe of anders kan doen?!
    Bedankt alvast!

2. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Als je het niet erg vindt lees ik even mee...

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Je hoeft niet persé 3 uur ertussen te laten.het is heel normaal als een kindje wilt clusteren(telkens kort drinken met weinig tijd ertussen)dit is heel goed voor je productie en hiermee stemt je lichaam zich ook af aan de behoefte van je kindje zoals dat ook met regeldagen gebeurd.de enige tip die ik kan geven is geef je er aan toe,en voed op verzoek en kijk niet op de klok.je kunt evt hulp inschakelen die je kan helpen met dingen voor jou verzorgen zoals eten en drinken en ff de andere dingen zoals het huishouden overnemen zodat je aan je rust toe komt.huidcontact is ook heel belangrijk bij kindjes,dus heel normaal als ze graag vast gehouden worden.als je er interesse in hebt kan een goede draagdoek/draagzak uitkomt bieden.dan is je kleintje lekker bij je en heb je je handen toch vrij.
    Edit:na een voeding goed rechtop houden tegen je aan helpt goed tegen krampjes.en evt als je haar op je schoot of naast je neerlegt en "fietst" met haar beentjes helpt ook goed.

4. Puk87

Puk87 Lid

3 jan 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie lieke1989. Maar het kan toch niet zo zijn dat ze de hele dag wil clusteren? Ze is gewoon veel wakker en heeft dan veel zuigbehoefte. Maar hoe kan ik dan herkennen of het echt alleen zuigbehoefte is of honger. Want met een speentje is ze heel lang tevreden te houden.
    In de eerste weken had ze veel krampjes. Ze groeide ook heel hard. Op advies van het CB toen die 3 uur ertussen gaan houden.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.814
    5.951
    113
    Vrouw
    #5 Zoe123, 3 jan 2014
    Laatst bewerkt: 3 jan 2014
    Ik sluit me aan bij het bovenstaande advies.
    Het cb en borstvoeding.....maak je borst maar nat!;):D
    Zonder ze allemaal over 1 kam te scheren, de adviezen zijn vaak niet echt bv-gericht.Met 7 weken is alles oke qua aantal voedingen. Bv is op
    verzoek,moet je dan gaan rekken als je kindje eerder honger heeft? En wat als jouw productie het nou nodig heeft om vaak gestimuleerd te worden? Is echt meer een kv-advies..

Overigens begrijp ik je wel goed,mijn dochters waren tevreden en het was duidelijk wanneer het tijd was voor de volgende slok.
    Zoon was ook continue op zijn handjes aan het sabbelen en maakte veel smakgeluidjes. Als ik zeker wist dat hij echt z'n buik vol had,kreeg hij wel eens een speentje.Daar was hij even tevreden mee.
    En ik droeg hem bij me in een draagzak tussen de slaapjes door.

Kijk het nog even aan.Meestal zie je dat zo rond de 8/9 weken er wat meer rust in het geheel komt.Heb je dan nog het gevoel dat het niet lekker loopt kan je eens verder gaan kijken :)

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

CB en borstvoeding;).als iets niet binnen hun lijntjes valt is het niet goed.op verzoek is op verzoek en officieel mogen ze niks anders over borstvoeding zeggen al geef je 30X op een dag.ik volg haar groei ook niet met hun groeischema maar via die van het who(via borstvoeding.com).kindjes groeien nou eenmaal niet allemaal het zelfde,het zijn niet voor niets gemiddelden.
    Heb ff in mn geheugen moeten graven maar hier rond die tijd ook met een speentje begonnen omdat ze niet meer wilde drinken op dat moment maar ook niet op mn pink wilde sabbelen.hier wilde ze die niet als ze wilde drinken dus dat was heel duidelijk.
    Het blijft op het begin soms gewoon gokken wat ze nou willen.

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Is gewoon wat uitproberen denk ik. Als je zover bent dat je een speen tussendoor mag gebruiken, dan zal je kindje de speen weer uitspugen als er niets uitkomt omdat ze honger heeft. Je leert gaandeweg door kleine verschillen wat het nu precies is.

Verder kan je kindje gewoon zo vaak drinken als ze zelf wil.

8. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn kinderen wilden altijd veel, dus zat ik op 12 voedingen per 24 uur…..maar goed, ik herkende de signalen ook niet. Dus heb ik misschien altijd te veel gegeven. (Ze zijn overigens hele slanke kinderen)

Deel Deze Pagina