Zijligging?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ann86, 3 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ann86

Ann86 Actief lid

18 okt 2011
    105
    0
    0
    Ha Dames!

Onze kleine meid van 10 weken wil niet op haar rug slapen (wappert met armen en huilt hard). Zodra ik haar op haar zij keer, doet ze gelijk haar ogen dicht en is "vertrokken". We hebben een aerosleepmatrasje.
    Daarbij komt dat ze wel om haar speentje vraagt en die vaak uitvalt ..
    Waardoor ik vaak heen en weer loop 's nachts.

Ik baal op dit moment even dat ik al een week weinig nachtrust pak ;)

Hebben jullie nog tips?? En is het heel verkeerd om haar op de zij te leggen?

2. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48

Ik heb een snoozzz wikkel. Hierdoor blijven ze op de zij liggen, en kunnen ze niet naar buik of rug draaien, ideaal!

3. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Er zijn van die knuffels voor aan de speen die je kunt gebruiken om de speen tegen te houden.

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    ten eerste gewoon lekker op haar zijtje leggen hoor. Die rugligging vind IK zoiezo onzin.

Ik zou zo'n knuffel speentje voor haar kopen wellicht blijft hij dan wel in.

5. Ann86

Ann86 Actief lid

18 okt 2011
    105
    0
    0
    Ah pfiew, thanks voor de reacties :)

Ik heb haar zojuist in haar wiegje gelegd, op haar zij met een speendoekje eraan. Ze ligt nu heerlijk te slapen...
    Hopelijk gaat dat vannacht ook weer goed!

6. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Had het daar een tijd geleden met mijn moeder ook over.. Mn neefje heeft een afgeplat achterhoofdje en ik zou daar echt alles voor over hebben, om dat bij onze kleine niet te krijgen.. Zei dan ook tegen mijn moeder dat ik graag gewoon zijligging wil doen en af wil wisselen.. Vroeger deden ze niet anders.. Is echt weer iets van de afgelopen 2 jaar (daarvoor zus bevallen en niets gezegd over alleen op de rug slapen)

Zou dus gewoon doen waar jij je goed bij voelt..
    Dat snoozz deken ziet er wel goed uit zeg! :D
    Zit dat vast met klittenband? Maakt dat geen herrie als je hem open maakt?

7. Ann86

Ann86 Actief lid

18 okt 2011
    105
    0
    0
    Kun je je kindje op een gegeven moment in een slaapzak ook op de zij leggen, met zo'n snoozzz wikkel? Het ziet er wel handig uit!

8. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Onze zoon slaapt ook alleen maar op zn zij. Heb hem in een deltababy. Kan hij ook niet omrollen. En hij vind het heerlijk.

Speentje geen ervaring mee.

9. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Wij hadden hier dus hezelfde ons zoontje had een voorkeurshouding en had dus een afgeplat hoofdje. Daarna heeft hij alleen maar in de zijligging gelegen en is weer mooi rond geworden.

10. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    In de deltababy kan hij wel met slaapzak op zn zij.

11. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.156
    113
    ik zou voor de delta baby gaan dan. dan kan ze ook niet terug draaien naar haar rug of buik. en kan jij rustig slapen en overdag andere dingen doen;)

12. BvD

BvD Actief lid

24 dec 2012
    307
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken ook de snoozz wikkel ivm ernstige afplatting van het hoofd. Ik heb nog wel een handdoek in zijn rug(en tegen het ledikant aan, met handdoek er tussen dan) en een handdoek ervoor. Op zijn buik door rollen kan volgens mij niet maar voor mijn eigen gevoel vind ik het fijner om ook een handdoek voor zijn buik te leggen.

Hetkan ook met slaapzak. Dan doe je de onderste flap niet vast. Onze zoon slaapt ook in een slaapzak en die onderste flap heb ik eronder gestopt. (Onder de band over het matras)

De klittenband maakt wel herrie, maar je haalt hem toch uit bed als hij wakker is en anders eerst wakker maken en dan pas los halen.

13. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Mijn neefje draaide in dat ding ook naar zijn rug, waardoor het geen nut had voor zijn afplatting.. Als ze willen, proberen ze het toch :p Hoe jong ze ook zijn hahaha

14. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Hier sliep mijn zoontje ook in de Deltababy elke nacht op zijn zij, wij deden dit in verband met de voorkeurshouding/ afplatting van het hoofdje die hij in de eerst weken al meteen had. Maar op de zij slapen kan dus prima, als je zo'n deltababy kussen gebruikt kan je kindje niet plat op de buik rollen.

Als je je kindje op de zij gaat leggen let er dan wel op dat je de kanten afwisselt anders zou je een voorkeurshouding juist kunnen stimuleren.

15. Lente1986

Lente1986 Actief lid

17 jan 2013
    183
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ons dochtertje heeft van het begin af aan meteen in zijligging geslapen. In het begin met opgerolde tetradoeken, nadien in de deltababy. Ze had aanzienlijke reflux en in rugligging heeft ze zich een paar keer behoorlijk verslikt (heel akelig). Dus hebben we de adviezen van het cb genegeerd en haar gewoon zo laten slapen. Dit is zo gebleven tot een maand of 6-7, nadien hebben we het kleinste kussentje eraf geknipt en gebruiken we de lange driehoek als rugsteun. Nu sinds een 2tal weekjes zonder.

Gewoon doen dus ;)

16. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Mijn dochter wilde ook nooit op haar rug slapen, maaide met haar handen en huilen.. Zij was een echte buikslaper in het begin, maar we konden haar dan alleen zo neerleggen als ze sliep (wakker tilde ze haar hoofd op en ging piepen..)

Hier heeft inbakeren goed gewerkt.. Echt een verademing en nu slaapt ze al 2 maanden zonder doek netjes op haar rug in :)

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik ben nooit zo bang geweest voor zijligging. Toen onze dochter nog niet kon draaien legden we een opgerolde hydrofiele luier voor haar zodat ze niet naar voren kon rollen (beetje schuin, vanaf onder de onderste arm tegen haar lijfje tot langs haar knietjes). Haar armpjes hielde dat ook wel tegen.
    Vanaf het moment dat ze meer ging kunnen hebben we een zijligkussen gekocht via mp. Prima investering!

Hebben haar vanaf het begin veel in zijligging gelegd. Het ziekenhuis zei al dat wij het moesten doen als wij er ons goed bij voelden en onze kraamverzorgster ook. Deze laatste gaf de tip van de opgerolde doek.

18. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier hebben beide kinderen in zijligging geslapen. Bij de eerste deden ze het in het ziekenhuis nog omdat dat gebruikelijk was, bij de tweede mochten baby's niet meer op de rug omdat er een paar kindjes bijna gestikt waren na overgeven/verslikken.

Vriendin van me is in het jaar er tussen bevallen en haar dochter moest perse op de rug slapen, meisje had daar ook een afplatting van gekregen, mijn kinderen nooit gehad. Ook mijn kraamverzorgster legde de kleintjes altijd op de zij, terwijl ze officieel de kinderen op de rug moesten leggen.

Heb nooit een doek of kussen gebruikt om ze in die houding te laten liggen.

Deel Deze Pagina