ineens fles weigeren

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door suus28, 4 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus28

suus28 Lid

30 jul 2007
    52
    0
    0
    Mijn dochetr van 3 maanden kreeg vanaf 6 weken een fles. Soms met bv soms met fv. Maaakte haar allemaal niets uit of ik hem gaf of mijn vriend. Het ging allemaal erg makkelijk. Hierdoor hebben we die fles niet heel regelmatig gegeven maar meestal als ik weg was. Sinds 2 wkn weigert ze echter de fles. Maakt niet uit wat er in zit. Ze wil hem niet. Speelt met de speen en als het te lang duurt wordt ze boos. Van de week gaf ik bv en toen ze even losliet probeerde ik de fles en die pakte ze toen even. Tot ze doorhad dat het niet mama was. Ze snapt het dus wel.
    Wat moet ik doen? Straks gaat ze naar de opvang en zal ze toch echt uit een flesje moeten drinken. En ik baal er ook erg van omdat ik juist nu steeds meer behoefte krijg af en toe wat voor mezelf te doen en nu moet dat dan steeds tussen de voedingen door wat niet altijd even relaxed is.

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Suus,

Jeetje wat lastig he!
    Net als je dacht dat het ging loopt het zo.

Ik dnek dat ze even niet meer wist wat ze met die speen aan moet.

jonge kindjes kunnen makkelijk beide drinktechnieken leren. Rond de 3 maanden is het een ander verhaal. Dan kunnen sommige kindjes niet vanzelf ineens die omschakeling meer maken.

Bij het drinken aan de borst beweegt de tong van voor naar achteren en kolft zo de borst leeg. Bij een flesje moet de tong van achter naar voren duwen om de melkstroom te doseren.

Rond die leeftijd kunnen ze ineens geen idee meer hebben wat ze nu met die speen moeten. Ze spelen er wat mee.....afijn, precies wat je beschrijft.

Hoe nu verder.

Bewaar de rust. Je geeft zelf al aan dat ze nu wel het onderscheid maakt mama=borst. Ga lekker zelf weg en laat iemand anders de fles geven. Ik mail je nog wat tips.

Probeer niet ineens alle spenen. Probeer elke dag evne te oefenen. Niet wanneer ze te hongerig is, dus iets voor haar echte voedingstijd. Anders heeft ze geen zin in iets nieuws.

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina