Mijn zoontje lijkt te willen kruipen. Hij kan zich al helemaal opdrukken op zijn armpjes en hij probeert vooruit te komen. Meestal trekt hij zijn knietjes nog niet onder zijn buik en ligt hij dus meer te zwemmen Soms lukt het wel allebei tegelijk, dus op armpjes en knietjes, maar dan wiebelt hij wat heen en weer... Is dit normaal op deze leeftijd en duurt het nog maanden voor hij gaat kruipen of bestaat de mogelijkheid dat hij het volgende week ineens kan? Want dan moet ik dus NU beginnen om alles helemaal baby-proof te maken Anders doe ik het op het gemakje aan...
Daar is weinig over te zeggen: de één kan het van de één op de andere dag, bij de ander duurt het nog weken. Als hij zijn knietjes nog niet onder zijn buik trekt, zal het waarschijnlijk nog wel even duren, maar misschien gaat hij in de tussentijd wel tijgeren en dan komt hij toch ook overal waar hij wil. Maar het kan geen kwaad om alles baby-proof te maken, toch? Vroeg of laat is het toch nodig, dus waarom dan niet nu?
Mijn dochter begon daar ook mee op die leeftijd en is vooralsnog nog niet heel veel verder (kan inmiddels een beetje achteruit tijgeren) Maar het kan ook heel snel gaan dus er valt niks over te zeggen
ben beniewd, zit in de zelfde situatie, alleen hier zitten de knietjes er wel al best stevig onder. Het frustreert hem behoorlijk dat hij niet vooruitkomt.
Mijn dochter deed dat toen ook rond die leeftijd wik dachten duurt niet lang meer want ze deed de benen onder de kont en handen goed werd boos omdat ze niet voor uit kwam. Nu is ze 7 maand staat goed maar nog steeds niet echt kruipen. Ze zit veel liever en staan langs de tafel enz
Het kan heel snel gaan, maar ook nog een tijd duren. Mijn neefje gaf het bv ineens weer weken op toen het hem niet lukte, hij had vrede met gewoon op z'n buik liggen en hoefde niet meer zo nodig naar voren Kwestie van afwachten dus. Maar alles vast baby-proof maken kan natuurlijk nooit kwaad, je bent hooguit te vroeg, uiteindelijk moet het toch gebeuren en beter te vroeg dan te laat!
Kan nog maanden duren. Onze zoon was 7 maand toen hij in de kruiphouding zat en uiteindelijk met 13 maanden gaan kruipen.
Mijn oudste deed dat ook maar hij ging dus heel wel heel snel. Met 5 maanden kroop hij rond, met 7 maanden ging hij staan en met 10 maanden liep meneer rond. Maar het is niet zo dat je gelijk alles maar aan de kant moet zetten enzo. Je komt er gaande weg wel achter wat er gebeuren moet (op de standaard dingetjes na dan, stopcontactdingen ed ) Ik vind persoonlijk ook dat je niet alles maar weg moet zetten, ze moeten ook leren dat ze aan sommige dingen gewoon niet mogen zitten, hoe jong ook.