Hallo, Het lijkt of ons zoontje vaak honger heeft. Als het tegen etenstijds komt is het vaak jammeren en geen geduld tijdens het eten. Dus gezellig eten zit er niet in. Hij is nu 15.5 mnd en krijgt: papfles (ivm vroeg wakker zijn) 2 stuks fruit of potje fruit 2 bruine boterhammen tussendoortje, bv yoghurt, koekje, rozijntjes, liga.. avondeten, hoeveel hij wil, denk wel 300 gr, potje vaak te weinig.. avondfles 120ml melk tussendoor soms nog een soepstengel drinkt diksap, water en soms thee Wat zouden jullie doen meer geven?? En hoeveel geven jullie? Als je naar zn gewicht kijkt, is wat boven gemiddelde, maar dat is de lengte ook. Tips??? bedankt!!
Ondanks het vroege wakker zijn, zou je toch een broodje kunnen proberen 's morgens, dat vult natuurlijk veel meer dan een dunne papfles. Of pap van een bordje, omdat je het dan veel dikker kunt maken..Juist een goed ontbijt is zo belangrijk voor het motortje van je kindje, zeker voor een hongerlapje En geef je de boterhammetjes zonder korst? Want dat betekend dat je alleen de binnenkanten van de boterham geeft en dan mag je er best nog een stukje bijgeven..
En misschien kan je in het ongeduldige moment voor het eten (als je aan het koken bent) de kleine lekker een stukje komkommer, tomaat, paprika geven. Dan heeft ie lekker wat te eten en is de erge honger al een beetje weg. Word het avond eten samen misschien ook wat gezelliger van. En als je de boterhammen zonder korst geeft zou ik er niet nog een derde boterham bij gaan doen, maar juist gewoon de korstjes ook geven.
Mijn zoontje eet het volgende ontbijt 1.5 boterham, een beker melk en een mandarijn tussendoor een vitalucracker en een koekje lunch 2 boterhammen, sapje en een peer, banaan of appel tussendoor krentjes en een koekje, cheezdippers, liga of iets dergelijks avondeten rond de 200 gram en yoghurt of een kindertoetje voor het slapengaan nog 110 cc warme melk, de ene keer leeg de andere keer niet hij weegt nu 11700 en is ongeveer 87 cm lang Hij zit momenteel in een groeispurt., maar het is altijd al een goede eter geweest. (hij is ook erg ondernemend8)) als ik ga koken gaat hij of spelen of als hij hongerig is is hij al blij met of wat groente uit een bekertje of als dat niet gaat een stukje soepstengel, dan blijft idd het eten gezellig.
Hallo, Bedankt voor de tips. De papfles geef ik om dat de kleine man al om half 6 wakker is. Als de fles op is, gaat hij er weer in en slaapt tot half 8 - 8 uur. Als ik brood doe ipv fles is hij zo wakker dat hij niet meer verder slaapt. Is het geen idee, om dan een boterham te geven rond 8 uur? Hij krijgt nu 2 boterhammen met korstjes erbij. Een beetje rauwkost tijdens het eten koken is een goed idee, ben benieuwd of hij dat eet? Nog niet eerder gehad..eten we zelf ook haast niet. Maar ga het proberen. Groetjes
Hier ook een jongetje van 15,5 maand, zijn schema: papfles 210+7 met bambix 8 granen (ook ivm wakker worden om 5.30) 1/2 kaal broodje of liga of ontbijtkoekje of fruitreepje 1 stuk fruit slapen 1 a 1,5 boterham met 100 cc melkprodukt en beetje fruit 1 stuk fruit slapen rozijntjes of koekje of soepstengel warm eten 200 gr en toetje 100 cc tussendoor dan diksap/roosvicee/water en soms wat extra's als een rijstewafeltje of iets
Dat is inderdaad ook een goed idee Je kan inderdaad om 8 uur een boterhammetje geven, zo krijg je wel een volwaardig ontbijt. Kan hij nog niet zonder die fles van 6.30? Is het bijvoorbeeld niet mogelijk om om die tijd een flesje thee of water te geven?
Smorgens nog een sneetje brood geven lijkt me idd een prima plan! Zou dan alleen wel proberen of je die papfles smorgens wat vroeger kan minderen, zodat er in ieder geval een bodempje is in zn buik, maar er later toch ook nog plek is voor een lekker vullende en energie gevende boterham ! Kleine nooit iets van dat gegeten? Nouja hij lust het vast wel joh! Kunnen ze namelijk heerlijk op knabbelen en knagen ! Hier altijd een succes ! Die had ik gister even gemist ! Haha! Maar met 14/15 maanden kregen Malou en Ruben hier ong dit -> 06.30 - 07.30 Melk ong 165cc. 09.30 - 10.00 Fruit, gewoon zoveel ze wilden. 12.00 - 13.00 Sneetje brood met boter en wat beleg, tuitbeker water/thee. 15.30 - 16.00 Tuitbeker water/thee en soms een cracker/rijstewafel/oid. 17.00 - 18.00 Avond eten zoveel ze wilden en ong 100cc melk. 19.30 - 20.30 Melk ong 165cc. Evt een nachtvoeding. Melk was hier afwisselend borstvoeding, gekolfde bv uit een flesje en kunstvoeding uit een flesje. Verder is het nu eigenlijk nog altijd hetzelfde alleen zijn we smorgens bambix granen door het flesje gaan doen en ben ik toen gestopt met de borstvoeding. Ow en het flesje melk bij het avond eten is een beker water/thee/sap geworden !
Mijn zoontje is iets jonger, bijna 15 maand. Hij eet gemiddeld op een dag: tussen 7 en 8 uur : 1 boterham, 1 plak ontbijtkoek en een bekertje melk 150 cc rond 9:30 uur: 1/2 banaan en ca. 80 cc drinken ( water/diksap/thee) soms ook een fruitsmoothie uit pakje (Friso) slapen lunch: 1 boterham en soms nog eierkoekje/krentenbolletje rond 15 uur: bekertje drinken (water/thee, afh. van wat hij 's morgens al heeft gehad) met rijstwafeltje/rozijntjes/klein koekje/ 1/2 liga tegen 17:30 uur warme maaltijd ( vers, ik schat 100 gr. totaal) met toetje (kwark/kindertoetje) met bekertje water 19 uur naar bed en soms nog een paar slokjes thee. Mijn zoontje is geen grote eter en voor zijn leeftijd ook geen grote knul, maar zo is hij altijd al geweest.
Nee dat wil echt niet, is echt een hongerlapje, heb ook wel eens geprobeerd iets anders te geven, maar gaat alleen maar harder huilen. Vanochtend was hij om 5 uur al wakker , heb toch klein flesje melk gegeven. Toen dat op was, was het eerst huilen, toch in slaap gevallen. Om half 8 wakker moet maken en toen een bord pap gegeven. Nu kijken hoe het morgen gaat.. Zal morgen kijken voor wat andere knabbels, ben benieuwd of hij het eten wil. Groetjes !