Gerommel in onderbuik

Discussion in 'Zwangerschap' started by shampoo, Nov 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Sinds een paar dagen heb ik af en toe een vreemd gevoel in mijn onderbuik. (Ter hoogte van schaambeen) Het lijkt op een rommel van mijn darmen, maar dan in de "verte" en zacht. Soms twijfel ik ook wel eens of ik het echt gevoeld hebt. Het is steeds aan de linkerkant en daar zit mijn dikke darm natuurlijk ook...
    Zou het mijn dikke darm zijn of heel misschien al een beetje ons kindje?

Hoe omschrijven jullie het eerste gevoel van je kindje in je buik?
    Ik lees altijd over plopjes, vlinders en een kwastje aan de binnenkant van je buik. Ik heb dit (nog?) niet.

Liefs shampoo

2. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    ik denk dat je je kindje gevoeld hebt meis :)

3. Foxter

Foxter Niet meer actief

Dat is je kindje waarschijnlijk :) het wordt ook vaak vergeleken met rommelde darmen (in het begin).

4. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Oh! Dat zou fantastisch zijn. :D Ik voel het niet zo vaak en bijna alleen als ik even rustig zit of lig.

5. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    De omschrijvingen van plopjes en vlinders heb ik nooit begrepen, ik had ook eerder een rommelende darm gevoel. Tot die darm opeens terugschopte toen ik er tegen duwde ;)

6. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    Ja, dat is vast je kindje, bij mij was het ook ongeveer zo, heel zachtjes en idd alleen als ik rustig zat of lag. En langzaam wordt 't steeds duidelijker. Geniet ervan!

7. shampoo

shampoo Bekend lid

Sep 6, 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Is het normaal dat je dit gerommel ook wel eens een dag niet voelt? Gisterenavond voelde ik het heel duidelijk.
    Ook kwam het gevoel een paar keer nadat ik even op mijn buik tikte. Maar vandaag heb ik het nog helemaal niet gevoeld.
    Ook niet toen ik rond een uur of 5 even lekker rustig op de bank zat...:(
    Het is ook allemaal zo spannend en nieuw.

Groetjes shampoo

8. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

Jul 15, 2008
    564
    0
    0
    Ja dat is normaal. Mijn vk zei dat ik de baby vanaf 28 weken elke dag moet voelen. Ik heb mijn kleintje drie weken terug ongeveer ook een paar dagen bijna niet gevoeld en toen begon ik ook wel wat onrustig te worden, maar dat is dus normaal, nu voel ik m elke dag draaien en trappelen, heerlijk hoor!

Share This Page