honger

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mwjalloh, 19 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    hoi dames,
    Ik geef nu ongeveer 3 weken borstvoeding en ik heb enorm veel honger! Ik eet 3 normale porties per dag qua maaltijden, maar eind middag en uur of 9 's avonds rommelt mn maag enorm en kan ik nog wel een bord op! Is dit normaal? Ook 's nachts gaat er nog wel eens wat in. Terwijl ik in mn zwangerschap echt niet veel heb gegeten, lijkt wel een inhaalslag nu. Ik wil niet teveel aankomen!

2. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Ik zou er maar gewoon aan toegeven! Je lichaam heeft het kennelijk echt nodig, borstvoeding geven kost veel energie. Ik heb het ook gehad, dus het is heel herkenbaar.

Als je gewoon een beetje oplet dat je dan niet heel veel slechte dingen naar binnen gaat werken, moet het geen probleem zijn. En bovendien, als je nu niet gaat eten om niet teveel aan te komen dan wordt de borstvoeding uit je eigen reserves aangemaakt en dan word je echt doodmoe. Misschien valt het dus zelfs wel mee met die extra kilo 's ;) en gaan die gewoon op aan de BV.

3. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik heb het nu nog steeds dat ik meer eet dan voorheen, eigenlijk met momenten VEEL meer. Ik kan sommige dingen dus gewoon niet meer opzij laten liggen, niet alleen voedzame dingen maar ook koeken en chocolade.
    En het vreemde is dat ik bijna weer op mijn oorspronkelijk gewicht ben. BV vraagt blijkbaar veel energie! Is eigenlijk niet verwonderlijk aangezien je niet enkel jezelf voedt maar ook je kindje ;)

4. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Herkenbaar!
    Ik heb ook periodes gehad met 6-7 boterhammen per dag + 2 borden warm eten en dan nog tussendoortjes. Echt eten als een bootwerker ;) Het werd wel weer wat minder toen er bijvoeding bij kwam bij 6 maanden en de BV dus wat minder werd.
    Maar inderdaad zoveel mogelijk gezond eten en in de gaten houden dat je niet teveel aankomt.
    Je hebt echt je eten en drinken nodig voor de energie die de BV kost, hoor.

Succes!

Zelf was ik na 10 dagen op 3 a 4 kilo van mijn oude gewicht. Na 5 maanden op 1 kilo en nu naar een jaar echt terug op mijn oude gewicht.
    Maar het wisselt erg per vrouw

5. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Heel herkenbaar en volgens mij ook normaal hoor. Ik was totaal niet veel bijgekomen tijdens mijn zwangerschap en was al alle kilo's kwijt toen ik uit het ziekenhuis mocht. Ik heb de eerste maanden echt zoveel gegeten, niet normaal hoor, at wel drie keer zoveel als anders. Ondertussen is het al wat minder, maar ik eet nog steeds meer dan voor mijn zwangerschap.

Ik moet echt eten om op gewicht te blijven. Was twee weken geleden ziek en toen in drie dagen, drie kg afgevallen omdat ik bijna niet kon eten en toch bv gaf.

6. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik heb ook de hele dag honger!
    En ik zit al 2 kilo onder mijn gewicht voordat ik zwanger werd. BV geven kost ook energie, heb gelezen dat het zo'n 500 tot 1000 calorieën kost

7. 4days

4days Niet meer actief

Ik eet ook aan de lopende band... :oops: (terwijl ik dit schrijf heb ik een chocolaatje in mijn mond)

8. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik eet ook de hele dag door giga hoeveelheden! (momenteel kerststol met boter en suiker)
    Ik weeg nu 51 kilo, 3 kilo minder dan voor mijn zwangerschap. Ik zou het er zeker deze maand van nemen, wanneer je echt kilo's aan gaat komen kan je het altijd aanpassen.

9. ik eet me ook een ongeluk en zit al 11 kg onder mijn 'voor de zwangerschappen'-gewicht. Handig meegenomen natuurlijk.

Deel Deze Pagina