Hallo Ik ben nu 37 weken zwanger van ons 2e kindje. Nu is het zo dat de kleine nog steeds niet is ingedaald. Voor de bevalling schijnd het niets uit te maken, maar als nu mijn vliezen breken moet ik van de vk gelijk gaan liggen. Waar ik ook ben. En als ik bv met een paar min thuis ben mag ik dan door lopen/fietsen? Zelf kan ik zeker niets doen om de kleine te laten indalen of wel? Maatje
Hallo Ik durf haast de deur niet meer uit hebben jullie misschien antwoord. Gisteren bij de kapper had ik in eens dikke slijm verloren. Dus zit niet echt rustig meer. Maatje
hoi Maatje, om je gerust te stellen: slechts 10% van de bevallingen begint met vliezen breken, en dus 90% met weeën. Dus zo groot is de kans niet! En bovendien is de kans dat thuis gebeurt veel groter dan de kans dat het elders gebeurt, je bent de meeste tijd immers thuis? Het is inderdaad beter te gaan liggen, ook al ben je ergens anders. Het feit dat je slijm verliest zegt nog niets over het momentvan de bevalling. Dat kan vdnaag zijn maar ook nog weken duren. Dus ik zou er niet op wachten en nog gewoon een wandeling maken/boodschappen doen et cetera. Goede bevalling gewenst alvast! Mirjam
Mirjam Bedankt voor je antwoord. 1 Klein vraagje nog. Als ik binnen 2 min thuis kan zijn mag dat dan nog?(lopen met de hond bij ons op de hoek) Maatje
hoi Maatje, de meningen zijn verdeeld. De een zegt direct gaan liggen, de ander zegt dat die paar minuten niet uitmaakt. Als jouw verloskundige je adviseert je direct te gaan liggen zou ik dat doen, je speelt dan op safe! Mirjam