Wel of geen smeerkaas

Discussion in 'Voeding' started by chantal29, Feb 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    De een zegt smeerkaas mag de ander zegt weer van niet. Wat zeggen jullie?
    Wat gebruiken jullie zoal als broodbeleg?

2. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Smeerkaas mag maar met mate vanwege het zout/smeltzout.
    Dus 2 keer per week zou dat nog wel kunnen.
    Ik geef oa vegetarische filet american-vegetarische smeerworst-sesampasta-gepurreerde worst of ham-zelfgemaakte smeerbare salades van groenten met een beetje olijfolie-uitgesmeerde blokjes la vache quiriet(dochter lust die smeerbare niet hihi)-houmous-gewone smeerkaas.

Boter kun je ook doen natuurlijk en dit word volgens mij ook aangeraden, dochter hier moet daar niets van hebben maar blijf het wel af en toe proberen.

3. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow en fruit kun je ook op brood doen, hier doe ik dat niet want mijn dochter eet meer dan voldoende fruit over gehele dag.

4. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Beetje appelstroop mag ook toch?

5. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat mag ook inderdaad, heb zelf nooit zoetigehid op brood gegeven dus denk daar niet meteen aan hihi.
    Wel een keer jam geprobeerd toen we eens wegwaren, zitten zo makkelijk in zo'n klein kuipje maar dochter lustte het niet.
    Staat volgens mij ook in het cb boekje wat mag op brood wanneer ze brood gaan eten toch?

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kunt eigenlijk alles wel op brood doen (behalve rauw vlees zoals filet americain of osseworst), alleen doe het met mate. Dat geldt in het bijzonder voor leverproducten en smeerkaas.

7. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Tot nu toe kreeg ze alleen boter op het brood en op zich doet ze het daar prima dus in die zin hoef ik niet af te wisselen. Maar ben de gewone boter bij mijn moeder vergeten en mijn schoonmoeder waar ze morgen naartoe gaat heeft alleen van de dieetmargarine. Lijkt me niet zo gezond voor zo'n kleintje dus vandaar dat ik even naar alternatieven aan het zoeken ben. Anders krijgt ze een boterham met niks erop.

8. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Zal nog eens even in het boekje kijken :)

9. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraag me dit nu al een tijdje af maar met de vegetarische variant van smeer leverworst hoef je toch niet zo op te letten?

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Klopt, het bevat geen vitamine A.

Dieetmargarine kan trouwens geen kwaad hoor, zeker niet voor een keertje. Er zitten vaak een heleboel toegevoegde vitamines en mineralen in!

11. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

eigenlijk mag alles op brood, alleen hebben ze liever dat je met zoete dingen wacht zoals jam,chocopast hagelslag,

zelf zijn wij dit wel gaan geven vanaf 8 maand, ik eet ook alleen op brood wat ik lekker vind, dan mag zoonlief dat ook,

hij is nooit geen broodeter geweest en nog gaat het met moeite, maar hij eet beter met jam als met leverworst,
    dan heb ik liever dat hij jam eet,

12. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Dan vraag ik wel of oma dat op de boterham doet en zorg ik dat er voor thuis weer gewone boter is ;)

13. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,725
    3
    38
    Maastricht
    Ik heb het vandaag nog gevraagd op het CB van die boter. Wij gaan starten met een boterhammetje, en ik zei zelf dat ik voor Julie dan wel een apart kuipje boter in de koelkast zet, omdat wij altijd dieethalvarine eten. Het CB zei dat Julie daar gewoon van mee kan eten, ik hoefde niet speciaal voor haar Blue Band ofzo te gaan halen... (hoewel mijn instinct ook zei dat dit beter voor haar zou zijn ivm de vetten enzo)

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,252
    437
    83
    Female
    home sweet home
    Wij geven ook appel/perenstroop en jam van Zonnatura dat bevat alleen natuurlijke suikers en voor de afwisseling heb je dan wat meer keuze. Ook geven wij weleens philadelphia (weet niet hoe je schrijft)

Ook hoorde ik dat kalfsleverworst beter is dan gewone leverworst weten jullie of dat klopt?

15. minou

minou Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,490
    0
    0
    Je hebt toch ook smeerkaas speciaal voor kids.
    Dit doe ik ze wel op hun brood.
    En idd ook appelstroop van zonnatura.

16. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij gebruiken ook de smeerkaas van La vache quierit(of hoe het ook schrijft), die is minder zout dan gewone smeerkaas.

17. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

Jul 30, 2007
    1,714
    0
    0
    Die heb ik vandaag ook gehaald en smeerworst speciaal voor kids

18. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Is dat er ook? Smeerworst speciaal voor kids? Welke is dat dan? Zit daar dan ook minder zout in en evt. minder vitamine A?

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hier geen smeerkaas en smeerworst, omdat IK vind dat daar teveel troep in zit. Als je wilt weten wat erin zit, kan je dat hier lezen:
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - FAQ's bijvoedingsforum - FAQ 20: Voorbeeldbrieven aan het KDV, K&G en het Consultatiebureau
    Sommige mensen zeggen: alles met mate. Daar kan ik inkomen, alleen wij eten dat soort dingen niet. Dat is een uiteraard een persoonlijke keuze.

Een keertje dieetmargarine is prima, maar het bevat nauwelijks vetten. Een dreumesje mag gewoon dun roomboter zonder zout op brood, daarin zitten natuurlijke vitamines A en D. Maar ik geef ook biologische plantaardige margarine uit een kuipje.

Verder geef ik notenpasta en tahin (sesamzaadjespasta) zonder zout, appelstroop en huttenkase of ricotta. Alles dun, maar hij heeft het liefst wat boter op zijn brood. Vegetarische pate/Tartex mag ook, maar bevat wel zout. Mijn zoontje vond het vies en ging er vies van winden. Is o.a. gemaakt van gist en champignons.

20. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zogelukkig, waar kun je ricotta halen? Overal neem ik aan?
    En notenpasta zonder zout?
    En als je veel allergieen in de familie hebt en dochter ook voor bepaalde dingen allergisch was/is, kun je dat dan al geven of moet je echt tot 3 a 4 jaar wachten?
    En wat is tartex?

Share This Page