honger

Discussion in 'Flesvoeding' started by joja, Jan 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. joja

joja Actief lid

Aug 24, 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon van 3,5 maand heeft vaak honger en ook 's nachts. Hij is heel tevreden na een fles en laat er dan zo'n kleine vier uur tussen. Dan drinkt hij de afgelopen 2 dagen z'n hele flessen (180+6) leeg. Hij is van pepti overgestapt naar standaard en dit gaat goed. Maar hij dronk voorheen vaak rond de 800 ml en liet er dan zo'n 7 uur tussen 's nachts. Nu zit hij aan de 1000 ml (een keer net eronder en een keer net erboven) en laat er maar 5 uur tussen 's nachts. Hoe kunnen we zorgen dat hij langer een voldaan gevoel heeft? en niet over die 1000 ml heen gaan?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Mijn jochie kreeg rond die leeftijd ook een honger-spurt. Wij hebben het opgelost met nutriton door voeding (dat was al nutrilon Forte)

Je zou dus nog over kunnen stappen naar hongerige baby voeding. Maar nutriton kan ook genoeg helpen: het dikt de voeding wat in, waardoor kindjes meer moeite hebben met de fles leegzuigen. Daardoor wordt hun zuigbehoefte beter voldaan bij dezelfde hoeveelheid voeding. Het werkt niet voor elk kindje, maar het is wel geschikt voor onder de 4 maand, en je kunt het dan in elke fles erbij doen..

3. adi

adi Niet meer actief

Ik weet niet waarom jullie op pepti hebben gezeten, maar dat betekent dat jouw kindje allergisch is/ was?

Om die reden zou ik overstappen en aanvullingen van voeding overleggen met cb/ kinderarts. Je hebt inderdaad Forte voeding, maar die is best zwaar en lijkt me best heftig voor een baby die Pepti heeft gedronken.

4. joja

joja Actief lid

Aug 24, 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij zijn zelf op pepti gegaan ivm onrust en ervaring van oudere broer die erg allergisch is. Ik heb het idee dat pepti zwaarder valt zou dat kunnen?

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    ons dochtertje is ook 3,5 maand en hebben net precies hetzelfde achter de rug.
    Wij hebben het volgende gedaan: de flessen van 200cc dronk ze helemaal op, maar soms was ze met minder ook wel tevreden. Dan rekende we uit hoeveel ze dus onder de 1000cc uit zou komen en hoeveel schepjes dat was. Dat aantal schepjes gaven we voor de extra fles. Daar zit dus minder poeder en meer water in. Volgens de voedingsdeskundige op het forum kan meer water geen kwaat. het gaat erom dat je niet over de 30 schepjes/24 uur heen gaat. Op deze manier konden we dus een 6e fles geven en was ze toch weer even tevreden. Een paar uur later kreeg ze dan haar echte fles.
    Waarschijnlijk heeft dit toch met een groeispurt te maken. Ze begint nu weer meer tijd tussen de voedingen te laten en komen dan weer uit op 5x200cc. Even uitzingen misschien, kan wel een paar weekjes duren ;)

Share This Page