hoi, onze dochter is gek op fruit maar nu vroeg ik me af wanneer het teveel is zeg maar, ze eet in de ochtend 1 a 1,5 stuk fruit, in de middag als ze uit bed komt krijgt zij een cracker en ik eet een fruitje maar ze gooit de cracker aan de kant en eet mijn stuk fruit op, na het avondeten heeft zij een toetje en ik een stuk fruit, maar na haar toetje gaat er dus ook nog een half stuk fruit in.. het is niet zo dat ze wil hebben wat ik heb want als ik een krentenbol in me handen heb hoeft ze hem niet perse.. wanneer is het nou teveel ivm fruitsuikers? vind het erg moeilijk om haar een fruitstop te geven met dit lekkere weer, wij halen uiteraard tussendoor een meloentje of ananas en vind het zo sneu om te zeggen dat ze geen fruit mag??? kun je mij duidelijkheid geven in wanneer het TE veel is?? dank je wel liefs nonnie
Hoi Nonnie, Fijn dat ze zo dol is op fruit! Je kunt ongeveer 1-2 stuks fruit (150 g) per dag geven. Meer is het niet nodig. Dan gaat het misschien ten kosten van andere voedingsmiddelen (groente, brood etc.). Groetjes Angelique
dat is het dus niet, ze eet meer dan genoeg in de ochtend een snee brood met beleg en in de middag 1 a 2 boterhammen met beleg, avondeten 3 scheppen groente en 3 a 4 aardappels en een half stuk vlees zeg maar een babybordje vol in totaal inhoud hetzelfde als een potje van 15 mnd. dus ze laat haar andere eten er niet voor staan, dus het gaat niet ten koste van, maar als ik het goed begrijp is het zowiezo 1-2 stuks meer niet? ook als het niet ten koste gaat van andere voedingsmiddelen??
Hoi Nonnie, Dat klopt, fruit is erg gezond maar bevat zoals je aangeeft ook veel vruchtensuikers. Misschien kun je het fruit ook een keer door een beetje yoghurt doen? Dan heeft ze er toch een wat flinkere hap aan. Groetjes Eveline