6 weken zwanger maar alleen verdikt baarmoederslijm te zien

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Laurie, 3 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Hallo

Ik heb vandaag met 6 weken 3 dagen een echo gehad omdat ik een beetje bruinverlies had, dit is inmiddels weer gestopt.

Op de echo was echter alleen mooi verdikt baarmoederslijm te zien. Ik heb ovutesten gebruikt en weet wanneer mijn ei was. Op 11 DPO teste ik al positief.

De VK bleef nog redelijk positief dat er mogelijk toch volgende week wel iets te zien zou zijn maar gaf ook aan dat het bbz zou kunnen zijn. Dat ik bij pijn direct de gyn moest bellen. En dat we volgende week bloedonderzoek gaan doen. (had voor dinsdag toch al een afspraak staan)

Mijn HCG steeg de afgelopen tijd traag door, de laatste week heb ik echte knaltesten (vanmorgen ook nog). Dit heb ik getest met zwangerschapstesten.

Ik heb wat pijnklachten rechts net boven mijn lies, maar dacht dat het kwam omdat ik me had verstapt. Pijn voel ik alleen als ik in beweging ben.

Is het mogelijk dat ondanks dat ik weet wanneer mijn ei was en 11 dagen later positief teste, ik toch bijna 10 dagen minder ver ben dan gedacht en dat het dus toch nog een goede zwangerschap wordt?

Raad jij me aan om tot volgende week te wachten met een bloedtest of deze ivm controle bbz toch eerder aan te vragen?

Alvast heel erg bedankt voor je reactie.

Laurie

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het doen van urine testen is niet zinvol meer. Je weet dat je zwanger bent en dat is alles wat je daarmee kunt testen.
    Het kan zijn dat het een bbz is, maar ook dat je minder ver zwanger bent. Bij pijnklachten moet je bellen. Als het advies is om dinsdag onderzoek te laten doen, dan zou ik dat doen.
    Als je ongerust bent kun je altijd eerder contact opnemen met je verloskundige.

Mirjam

Deel Deze Pagina