Honger?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door TJ82, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Mijn zoontje is bijna 5 maanden en weegt ongeveer 6500 gram. Hij krijgt al een tijdje 5 voedingen 180+6. Ik krijg nu echter de indruk dat hij er niet meer genoeg aan heeft. Hij drinkt alle flessen leeg, komt soms eerder dan 4 uur ertussen en de laatste paar dagen begint hij soms te huilen als zijn fles leeg is. Nu geef ik sinds een paar weken ipv 180 ml water ook wel eens 200 ml water (wel 6 schepjes voeding) en sinds vorige week bij de voeding van 7 uur 2 schepjes rijstebloem. Ik ben nog niet begonnen met groente of fruit ivm mogelijk allergie en eczeem. Zou mijn zoontje hier toch aan toe zijn? Wat adviseer je? Bedankt alvast!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Qua flesvoeding is inderdaad 5 x 200 ml (evt. wat extra water is geen probleem) de maximale hoeveelheid die je kunt geven. Het kan zijn dat hij wel toe is aan groente/fruit. Misschien kun je ook overleggen met het cb. Mogelijk dat het geen probleem is wanneer je een enkele soort fruit of groente klaarmaakt een geeft. Geleidelijk opbouwen, 1 smaak per keer, bv 1e dag 1 lepeltje, 2e dag 2 lepeltjes, 3e dag 3 lepeltjes, wanneer het goed gaat kun je het blijven geven en met een andere smaak beginnen.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina