Mijn zoontje is nu 15 weken heeft 6 voedingen op een dag. overdag komt hij strak om de 3 uur voor een voeding (als we het redden), vanaf een uurtje of 18/19 uur slaapt hij meestal goed door en krijgt hij rond 22/23 uur nog een fles en slaapt hij tot 6-7 uur... nu is hij sinds een paar dagen van slag en komt hij ineens snachts en sávonds slaapt hij niet meer door: gevolg hij zit om 20.30 uur al aan zijn maximale voeding (6x165 ml).... dan komt hij de nacht nooit door! Dit is mijn eerste en ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen, ik probeer echt alles om zijn voedingstijd op te rekken, maar hij wordt hysterisch en is ontroostbaar... Hebben jullie tips? Ik weet het even niet meer... Oh ja, 2 weken geleden was hij 6125 en 61 cm... zit iets boven gemiddelde curve...
Kan je hem geen grotere flessen geven? Van 180+6. Misschien heeft hij daar behoefte aan. En qua maximaal aantal zou ik me niet meteen druk maken. Mocht het echt weken aanhouden zou je met het CB kunnen overleggen maar bij mijn zoon heb ik ook een hele tijd meer flessen gegeven omdat hij dat wilde. Liever een verzadigd kind dan een krijsend kind door de honger. Maar goed, zo makkelijk dacht ik ook niet bij mijn eerste. Ohms, en vooral niet rekken. Da heb ik ook geprobeerd maar dat is voor jullie beiden niet leuk. Mijn zoon zat op de plus 1 lijn qua groei.
Hoi Pasja, dank voor je antwoord... ik vind het ook zooo zielig, hij valt de fles ook echt aan! Hij drinkt vrij snel (binnen 10 minuten of sneller) met een speen met 2 gaatjes... zou dat nog iets uitmaken (speen met 1 gaatje proberen)??
Dat kan je proberen. Je moet alleen uitkijken dat hij daar niet te moe van wordt. Dus dat hij halverwege het flesje in slaap valt. Dan krijgt hij alsnog weinig binnen. Maar probeer het gewoon een keer. Ik had ook zo een hongerig mannetje. Als hij honger had ging het lucht alarm af. Haha.
Ik geef Kruidvat standaard 1 voeding.... ik ga speen 1 weer proberen en wat meer water erbij... kijken hoe hij reageert.... en anders maar even tijdelijk iets meer voeding denk ik... Zal wel groeispurtje zijn... Haha Pasje, heel herkenbaar... echt een luchtalarm!!
Hoi Pasja, Ja nu iets beter!! Hij gisternacht ineens van 22 tot 7 uur!! En vannacht van 23.30 uur tot 5.45 uur... Ik hou speen 1 even vol en doe er nog steeds ietjes meer water bij. Als ik het idee heb dat hij nog steeds honger heeft of hij komt weer in de nacht, dan geef ik hem gewoon wat meer. Hij zuigt ook constant op zn handjes... (al een week of 4 maar nu steeds meer)... heb het idee dat hij best vlot toe is aan een hapje erbij... 5 april weer naar het CB, dus maar even overleggen. Dank voor de tips!
Ja, absoluut terug naar een kleinere speen dan! Naast honger heb je namelijk ook zuigbehoefte, en die moet ook verzadigd zijn. Ze horen 15-20 minuten over de fles te doen O, hihi, dat was je al gaan doen Zuigen op handjes is trouwens niet echt een signaal dat ze aan andere voeding toe zijn: dat doen ze allemaal op deze leeftijd, omdat ze die dan ontdekken En het kan verder van alles betekenen: gewone honger, honger voor andere voeding, naderende tandjes.... je weet het meestal pas achteraf altijd zeker
Hoi RM, Dank! Idd speen met 1 gaatje gaan het gebruiken... alleen voor de late voeding als hij heel moe is met 2 gaatjes. Nu doet hij er inderdaad 15-20 minuten over... Tja die handjes... die passen soms in het geheel in zijn mond whahaha het is overigens ook een duimer... de speen wil hij nu bijna helemaal niet meer. Met jou alles ok??
Lijkt op een groeispurtje. Het is heel normaal dat je kindje, als hij al veel honger heeft, dan even over de max gaat. Dat is echt geen ramp, als het maar niet structureel is. Maar als je het kan oplossen met een kleinere maat speen is dat natuurlijk beter. Op handjes zuigen is niet altijd een teken van toe zijn aan vaste voeding.