Mijn dochter is bijna 10 weken inmiddels en een echte hongerlap. Ik heb tot eergisteren haar gevoed met de dr Brown's fles met speen fase 1. Ze valt dan tijdens het drinken in slaap en is rustig 40 minuten met een fles bezig en drinkt hem dan nog steeds niet volledig leeg. Gevolg: ze komt na 2,5 a 3u weer voor een voeding (ze krijgt overigens Friso extra). Nu heb ik gelezen dat dit goed kan komen doordat die fase 1 speen wel erg traag drinkt. Ik heb dus nu de difrax S-speen in de dr Brown's fles gedaan. Ze drinkt nu haar 180/6 leeg in 20 minuutjes en lijkt dan heel tevreden. Toch als ik dan een kwartiertje wacht, hup, heeft ze weer honger. Een speen is ze wel tevreden mee, maar die verliest ze natuurlijk steeds.. Als ik haar niet geef komt ze alsnog na 3uur weer voor een voeding. Tot nu toe rek ik dat iedere keer naar de 4uur maar dat is geen ideale situatie. Meer voeding mag ze niet begrijp ik, want ze komt nog 5x op een dag. Wat nu?? Edit: ze is momenteel 5,5 kilo en nutriton heb ik nog niet geprobeerd omdat ze eindelijk van haar krampjes af is
Mooie naam heeft je meisje! Weet je zeker dat het honger is? Als ze tevreden is met haar speen (als ze hem niet verliest), lijkt het me geen honger? Heeft ze last van andere klachten, want steeds willen drinken kan ook duiden op (verborgen) reflux. Ze wil dan steeds drinken om het maagzuur dat omhoogkomt en brandt te verzachten. Verder 'mag' ze wel meer drinken dan dit, 1 liter is volgens mij de max maar daar komt een baby zo jong niet makkelijk aan. Ik zou eens proberen verspreid over de dag kleinere flesjes te geven. Dan maakt het niet uit of ze na 1,5 uur of na 3 uur komt, ze mag dan gewoon drinken. Dit sluit beter aan bij de behoeftes van een baby dan 5 keer een grote fles. Je kan 180/6 gewoon splitsen in twee keer 90/3. Dan zit je ook op meer voedingsmomenten.
Haha mooie naam heeft jouw meisje ) Ja ik heb geprobeerd de flesjes kleiner te maken, maar dan wordt ze echt woedend! Dan heb ik geen rust voordat ze de volle 180/6 gekregen heeft, dus dat is geen optie. Heb vandaag ook even zitten rekenen en als ik haar vanaf 7u 's morgens iedere 3 uur een fles geef (kijken of ze alles dan opdrinkt) dan is ze 's avonds om 7u 'klaar'. Wellicht slaapt ze de nacht dan helemaal door (nu haalt ze zo'n 10 uur achter elkaar). En nee ze heeft verder geen andere klachten behalve dat ze dus ontevreden is na de fles. Ze huilt verder sporadisch, dus ik ben er vrij zeker van dat het geen reflux is.. Nou goed, we gaan het proberen Bedankt voor je antwoord in ieder geval. Edit: die ontevredenheid na de fles is gewoon boosheid, geen pijn. En ik weet hoe ze is als ze pijn heeft, ivm die krampjes die ze had. Nee dit is gewoon 'ik wil meer'
Misschien nog een idee, drinkt ze erg snel? Misschien gaat het te snel voor haar waardoor ze geen honger, maar wel nog zuigbehoefte heeft.
Evelien, hier ook een pisnijdig kind als ik minder dan 180/6 geef. Ik zit op vier voedingen, en dat voegt me ook niet helemaal. Ik heb hem een week gevolgd en vier leek genoeg, maar hij verkort ni de nachten weer en heeft dan echt honger. Ik lees even mee, en ben benieuwd hoe jij het gaat doen.. Is het gelukt van 19 tot 7u? Groeten Alf
Nou, de berichten van Nescio hebben mij wat aan het denken gezet en vooral laten twijfelen. Ik heb toen veel op internet gezocht naar hoe 'verborgen reflux' bij een kindje zou zijn en warempel, los van het huilen, had ze bijna alle andere symptomen. Ben gisteren even met haar naar de huisarts geweest en ik moet nu beginnen met Nutriton. Dus dat heb ik gisteren om 4u gehaald en om 5u in haar eerste fles gedaan. Ze drinkt nu 150/5 en dan heeft ze genoeg. Blijven ook altijd nog wel wat druppels in de fles over. En dan is ze gewoon werkelijk tevreden!! Ze ligt nu in de box te spelen (heeft om 7u haar eerste fles gehad) en is volgens mij niet hongerig en heeft geen pijn. Nu moet ik natuurlijk niet te snel juichen, voor hetzelfde geld wil ze toch weer snel eten, dus we zullen zien. Slapen van 7 tot 7 is overigens niet gelukt. Ze wordt toch nog één keer per nacht wakker en drinkt dan ook gewoon een hele fles. Nouja, zolang het bij één keer blijft vind ik het geen probleem (en anders is er weinig aan te doen). Jij succes Alf! En wat een mooi onderschrift heb je!
Ja hartstikke goed! Ze eet nu 7u-10u-13u-16u-19u, en dan krijgt ze 180/6 met nutriton. Daarvan laat ze dan gemiddeld tussen de 10 en 30 staan, maar verder is ze enorm tevreden. Ze wordt vaak nog wel wakker rond een uur of 5 's nachts maar als ik haar dan de speen geef slaapt ze weer door totdat ik haar kom halen om kwart voor 7. Ze is een makkelijke baby. Als ze huilt, dan is er iets. Anders ligt ze tevreden op haar handjes te zuigen of geluidjes te maken. Overdag doet ze 3 a 4x een dutje van een uur en 's nachts dus een lange ruk. Leuke naam heeft je kindje
Bij je eerste bericht dacht ik al: verborgen reflux. Die signalen lijken zo op honger en worden zo vaak verward! Maar je bent er inmiddels achter Super dat het indikken voldoende lijkt te werken!
Nou ik ben enorm blij dat ik de vraag hier gesteld heb! Wie weet hoelang ik dan nog had moeten aanklooien... Maar inderdaad, Nutriton helpt goed. Nu is het nog even een beetje kijken welke hoeveelheid, want met 1 schep is het eigenlijk nog wat te dun, maar met 2 weer wat te dik voor de speen die ik nu gebruik. Heb hier dus nu een fase 2 en fase 3 van dr Brown's liggen, gaan we vanavond even testen. Maar ik heb inmiddels een tevreden kindje