Augurken

Discussion in 'Gezondheid' started by Semmie83, Jan 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Semmie83

Semmie83 Actief lid

Jun 1, 2013
    163
    0
    0
    Een vraagje.. Ik las net een oud bericht op een forum over iemand die zich zorgen maakte om een pot olijven die al lang openstond (en die ze had gegeten). Een ander maakte de opmerking dat augurken en zilvervliesuitjes na enige tijd dan ook gevaarlijk zouden zijn. Ik heb daar echt nog nooit bij nagedacht en heb vandaag toevallig de potten uitjes en augurken (in zuur) opgemaakt, die al heeel lang (kan best 1 jaar zijn) openstonden. Kan dat kwaad? Groeit listeria ook in een pot augurken dan? Is dit niet te zuur? Het smaakte prima.

Bedankt voor jullie reacties!

2. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,468
    3,914
    113
    Female
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb, maar ik zou me er niet druk om maken. Je hebt het al gegeten en het smaakte lekker, prima toch?

3. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb daar ook nog nooit bij stil gestaan. :)
    Listeria doet het goed in een neutraal milieu en augurken zitten vaak in een zuurtje. Dus voor listeria zou ik niet heel bang zijn.
    Ik ga zo ook m'n koelkast eens nakijken op potjes die al lang open zijn.

4. SDonya

SDonya Niet meer actief

Laat je echt een open pot augurken een jaar in je koelkast staan?

Ik zou voor de zekerheid je vk bellen.. Ik vind een maand al te lang, laat staan een jaar

5. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,220
    1
    38
    Ik denk als ze echt niet meer goed waren dat je wel boven de wc beland! Dus al ze lekker waren zal het wel goed zitten hoor!

6. Semmie83

Semmie83 Actief lid

Jun 1, 2013
    163
    0
    0
    Bedankt voor de reacties tot zover, ze waren zeker nog goed hoor, aangezien ze prima smaakte. Ik heb het altijd zo gedaan en ben nog nooit ziek geworden. De pH waarde is zo laag dat het goed blijft. Alleen probleem is een beetje dat je normaal ook niet ziek wordt van een salade (of rauw biefstuk) die 3 dagen in de koeling staat, maar dat je kindje dit nog niet kan verdragen. Ik heb er echt niet bij nagedacht tijdens mijn zwangerschap, heb er regelmatig van gegeten.

Ben benieuwd naar andere reacties!

Share This Page