Hoi meiden, Ons dochtertje is nu zo lang, dat ze niet meer in het babybadje past. Is hier een vervolg voor? Of wordt het dan gewoon douchen? Wij hebben geen bad namelijk en was wel makkelijk om haar af en toe gewoon in bad te doen.
Kan ze niet gewoon zitten in het badje terwijl dat op de grond staat? Kon hier nog heel lang aan. Maar hadden ook een Bibabad: ideaal! Specikuip of flexibath kunnen natuurlijk ook, maar wij zijn echt al 6 jaar fan van het Bibabad.
Heb mijn zoon tot ruim 3,5 in zo'n badje gepropt. Hij in het badje en ik tegelijk daarnaast in de douche. Haartjes uitspoelen met de douchekop. Had ook een goedkope kinderstoel, kunststof, waarin ik hem onder de douche zette als ik sneller klaar wilde zijn.
Mijn dochter 1m10 zit zelfs af en toe nog in het badje en is al 2,5 jaar. dus dan moet jouw dochter zeker passen
Wij hebben ook een zitje met zuignapjes, maar ze kan nog niet zelfstandig zitten. Ze kan haar evenwicht nog niet zo goed bewaren. Valt dan naar voren, links of rechts.
Wij hebben als vervolg van het babybadje het Opla badje gekocht. Staat op dat ie geschikt is voor kinderen vanaf 15 maanden, maar onze zoon zit erin vanaf dat hij goed zelfstandig kon zitten. Echt ideaal! Kun je in de douchecabine zetten en kunnen er zelf in zitten. Ok Baby Badkuip Opla Wit | Babypark
Toen onze zoon nog niet kon zitten gingen we alleen nog met hem douchen. Nu hij goed kan zitten doe ik hem af en toe nog wel in bad (goed vasthouden!!) maar douchen vinden wij toch makkelijker
hier hetzelfde probleem al een tijdje! je kan haar laten zitten met ondersteuning. wat wij ook doen is haar oo haar rug in bad leggen en dan met de beentjes iets omhoog over het badje (en natuurlijk niet vol laten lopen ) en haar zo vervolgens wassen en afspoelen. Daarna nog gewoon even onder de douche als we haar vast hebben
Rond de zes maanden liet ik de kleine rechtop zitten en hield haar gewoon goed vast continue.. Ze kon toen ook nog niet zelfstandig zitten..
Ter overbrugging tot ze zelfstandig in het badje kan zitten, zou je haar ook in een Ikea kinderstoel onder de douche kunnen zetten.
Ach zoon is zeker 77 cm, weegt 10 kg en is 10,5 maand.. gaat al die maanden prima in het babybadje.. het is maar waar je een probleem van maakt...
Het badje is dus niet te klein, maar je dochter zit nog niet zelfstandig in het badje. (vind het altijd zo grappig om te lezen dat het badje te klein is; bij mij zitten ze er het liefste met zn tweeën tegelijk in!). Zou deze periode dan overbruggen met douchen en daarna weer lekker zittend in het badje.
Net zoals bovenstaande. Die periode hebben we hem onder de douche meegenomen (vaak op de arm bij papa) Totdat hij zelf kon gaan zitten hebben we hem weer zittend in het badje gezet.
Ik heb bij de Leenbakker een kunststof opruimbak gekocht die in onze douche past, daarin een badring en kan ze toch lekker in bad.
gewoon je hand achter haar rug houden en haar laten zitten. Binnenkort zit ze toch zelfstandig. Onze zoon is nu 18 maanden en zit nog steeds in zijn badje.
Snap het 'probleem' wel hoor! Wij hadden eerst deze in het grote bad: HEMA badinzet Daarin lag ze lekker te spelen en tis fijn dat je haar niet steeds vast hoeft te houden. Nu kan ze goed zitten hebben we een badstoeltje.
Wij namen Raketje mee onder de douche tot ze goed zelf kon zitten. Vanaf dat moment ging ze gewoon zittend in het grote bad, met een badmatje erin tegen wegglijden. Als je alleen een douche hebt, of ernstig water moet besparen. kan ik me wel voorstellen dat je liever een kinderbadje handhaaft