Onzeker over zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by meis1987, Jan 20, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

Dec 13, 2011
    2,445
    372
    83
    in een huis
    Hallo lieve meiden.

Ik was 5 dagen overtijd en heb net een testje gedaan: ZWANGER!
    Helemaal leuk natuurlijk vorige keer een ruim een jaar op moeten wachten. Ik was al met de pil gestopt en we deden het eigenlijk altijd met condoom. Nu dus 1x niet maar dacht dat het absoluut mijn vruchtbare periode was.

Komt dus toch een beetje onverwacht maar ontzettend blij!

Nu zit ik met het volgende. Geen foliumzuur geslikt. Ibuprofen behoorlijk wat genomen. En mijn diabetes nog niet helemaal onder controle. Heb er dus niet zo!n goed gevoel bij. Weet niet zo goed wat ik hier mee wil, ff mijn hart luchten denk ik.

Liefs meis

2. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

Oct 2, 2014
    1,194
    400
    83
    Female
    Ten eerste gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

Dat je geen foliumzuur hebt geslikt is nu niks meer aan te doen. Zou alsnog zo snel mogelijk beginnen en dan 800 mcg foliumzuur slikken ipv 400 mcg. Alle beetjes helpen!

Wat betreft de ibuprofen zou ik me niet al te druk maken hoor. Er is nu nog geen bloedcontact met je kindje, dus ik denk dat het weinig kwaad kan. Ben verder geen arts of vk, dus je zou het wel even kunnen navragen natuurlijk!

Sowieso vanaf nu alles volgens de richtlijnen doen en dan komt het allemaal wel goed :).

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Proficiat!!!

Zoals hierboven beschreven gewoon zo snel mogelijk starten met foliumzuur.

Die ibuprofen kan \volgens mij geen kwaad, gewoon nu niet meer innemen.
    Je krijgt pas vanaf week 5 bloedcontact met je kindje.

Wat betreft je diabetes zou ik wel even contact opnemen met de arts waarbij je onder behandeling staat en natuurlijk een VK inschakelen.

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Ik snap dat je het niet fijn vindt dat het niet optimaal is geweest. Foliumzuur nu gaan slikken! Ibuprofen is niet goed, maar niks meer aan te doen. Je diabetes daarentegen is superbelangrijk om dat nú onder controle te krijgen. Niet morgen of overmorgen, maar nú. Want de organen en dergelijke worden nu aangelegd en ongecontroleerde diabetes kan daar schade veroorzaken.

5. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

Sep 9, 2014
    2,966
    2,294
    113
    Female
    Houten
    Ik heb ook te maken gehad met ongeplande zwangerschap. Had dus ook geen foliumzuur geslikt, wel ook ibu's genomen en zelfs nog een paar keer flink gedronken met stappen en teamweekend van volleybal.

Dit allemaal aangegeven bij de vk waar ik toen kwam en die zei dat het allemaal geen kwaad kan omdat er dus idd nog geen bloedbaan is met je kindje.

Ik ben natuurlijk gelijk gestopt met al die dingen en begonnen met de foliumzuur. Tot nu toe loopt alles prima en lijkt het ook gewoon een gezond kindje te zijn :) Ik was toen ik erachter kwam ongeveer 5,5 wk zwanger.
    Dus geen zorgen maken, waarschijnlijk niks aan de hand! ;)

6. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

Dec 13, 2011
    2,445
    372
    83
    in een huis
    Bedankt meiden. Net een afspraak gemaakt bij de arts ivm diabetes.

Share This Page