Het onderwerp zegt het eigenlijk al: slaan jullie bepaalde maanden over met "klussen" i.v.m. geboren worden tijdens de feestmaanden? Als het ons deze maand niet lukt en wel in maart of april, zal het in de feestmaanden wordem geboren. Ik hoor mensen die dan jarig zijn altijd klagen en ik begrijp wel dat het minder leuk is. Toch zullen wij geen maanden overslaan, mn man vindt het echt onzin hihi. Jullie?
Wij hadden het niet gedaan en toen was ik uitgerekend op Sinterklaas... daar was ik toch niet zo blij mee! Maar als je heel graag zwanger wil worden is het belangrijker dat je zwanger wordt dan wanneer de verjaardag straks zal zijn - denk ik.
Hier vijf jaar bezig geweest voor een kindje, dan maakt het je echt geen hol uit in welke maand het geboren zal worden. Als het er maar komt! Toen we nog niet in het medische traject zaten, was het voor ons ook niet belangrijk. Het leven valt niet altijd te plannen.
En dan nog.. Ik was uitgerekend met kerst, bleek het een tweeling te zijn, die 3 weken eerder geboren zijn..
ik zou allang blij zijn als het uberhaupt raak is! stiekem verlies ik de hoop dat het ons op een spontane manier gaat lukken (ronde 8) maar stiekem hoop ik er toch wel op tegelijkertijd. Dus laten we geen kans voorbij gaan.. maar als je met een eigen bedrijf ofzo zit, snap ik wel dat timing belangrijker is. En als er geen reden is om aan te nemen dat het over een paar maanden wel zou lukken, waarom zou je dan niet wachten? Doen waar je je goed bij voelt!
Nee, daar hebben we totaal geen rekening mee gehouden. Een baby kan immers altijd te laat of juist vroeger geboren worden, en ik zie ook geen reden om daarmee rekening te houden. Ik was op 16-12-13 uitgerekend en onze dochter werd op 2de Kerstdag geboren. Als ze daar ooit over gaat klagen mag ze dat gerust. Ik weet namelijk hoe bijzonder het is dat zij ons gegund is, met (volgens artsen) maar 0,1% kans om op de natuurlijke wijze zwanger te worden. Ik snap best dat het niet altijd leuk zal zijn, maar ik ben dankbaar dat ze er is, dat ze met kerst geboren is kan mij in ieder geval niet schelen. Het zou ook nooit in me opgekomen zijn om hiermee rekening te houden tijdens het zwanger proberen te worden.. Het zou voor mij ook de lol/romantiek ervan af halen om te klussen als we bepaalde maanden zouden overslaan alleen vanwege de feestdagen.
Nee, ook nooit over nagedacht. Ik was 5 december uitgerekend van ons zoontje en ben 6 december bevallen. Het is wat lastiger omdat er 1 week eerder en 3 weken later jarigen zijn en dan heb je nog de feestdagen, maar daar kom je ook wel weer uit. Ik zou alleen wel een beetje rekeninghouden met een schrikkeljaar, lijkt me heel onhandig om 29 februari geboren te worden/te bevallen.
hier zou ik wel gewacht hebben ivm kerst. dat is zo'n rotperiode. maar heb dan ook de 'luxe' dat ik vrij makkelijk zwanger word.
Dat hebben wij niet gedaan. En gelukkig maar . Ik was op 8 December uitgerekend uiteindelijk is ze op 29 November geboren. Ja het is druk en veel kwa kadotjes alles tegelijk maar zo is er elke maand wel iets.
Dat vind ik ook hoor en het belangrijkste is een gezonde zwangerschap en een gezond kindje. Daarom gaan wij ook gewoon door, maar valt het mij gewoon op dat er toch veel mensen om me heen hier rekening mee houden. Wanneer ben je uiteindelijk bevallen? Echt op 5 december? Hihi
Ik dacht ook altijd dat ik deze maanden over zou slaan, maar nu het al 8 rondes duurt.. Ga ik geen maanden meer vermijden. Als het ons deze maand of volgende maand wel gegund is, dan heeft het zo moeten zijn denk ik
Nee, de eerste drie maanden is de kans groter dat het fout gaat = verdrietig = rotfeestdagen, van 24 tot 36 weken wordt het kindje geholpen bij de geboorte = druk OF verdrietig (of allebei) = rotfeestdagen en dan heb je nog de goede zwangerschappen waar je tussen de 37 en 42 weken bevalt wat ook weer ruim een maand is. Zie dat maar allemaal in te plannen. Maargoed, dat is wel een erg negatieve kijk natuurlijk, alleen wel realistisch hier.
Waarom rekening houden met wanneer het geboren wordt. We zijn dik 2 jaar verder nu maanden overslaan? Nog nooit gedaan en zal het ook nooit doen.
Nee hoor, daar beginnen we echt niet aan. Zou me gelukkig prijzen met een kindje, wanneer dat ook komt..
Nee hoor. Van mijn zoon was ik 6 jan uitgetekend kwam een week te vroeg dus net op 30 dec geboren. Als zei toen de verloskundige dat als hij voor half 7 in de ochtend niet geboren was ze niet gingen wachten tot de 31ste dit ook ivm gebroken vliezen op de 29ste maar ook omdat de 31ste niet zo'n leuke dag is. Mijn dochter is van 20 april en zo af en toe met Pasen jarig. ik vind het allemaal niet zo erg en ben heel dankbaar dat ik ze heb
Bij mij niet van toepassing geweest. Zou ook geen maand hebben overgeslagen om die reden. Kennis van mij viert ipv zijn verjaardag zijn halfjaar dag. Zoiets kan later natuurlijk ook. Ik ben midden in de zomer vakantie jarig iedereen weg met vakantie en daarna is het zo lang geleden dat iedereen me weer vergeten is. Zo kan je bij elke maand wel positieve en negatieve dingen bedenken. Ik zou er niet rond plannen.
Ik zou op dit moment bij wijze van spreke een moord doen om zwanger te worden, dus nee. Ik ga er absoluut geen rekening mee houden!