2e hands kolf

Discussion in 'Borstvoeding' started by Ma2Be, Mar 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Hoi
    Ik ben aan het kijken om een electrische kolf erbij te kopen, omdat ik mijn handkolf niet echt hand-ig vind en toch wel al moeten blijven kolven af en toe.. (heb nu na flesweigeren van truusje helemaal geen voorraad meer, en bij weekendje weg, reis ivm werk etc).

Nu dacht ik aan de mini-electric van Medela. Iemand ervaring mee?
    Ik kan die van iemand overnemen voor weinig.

Verder, nu staat me iets bij dat je bij een tweedehands kolf wel bepaalde onderdelen nieuw moet kopen ivm hygiene, spruw etc.. welke onderdelen zijn dit precies?

2. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ik vond de mini-electric een rampending!
    Het ding maakt veel lawaai en ik kreeg er bijna niks mee gekolfd....

3. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    ik vind hem ook niet handig, die van Medela is niet krachtig genoeg, en maakt ongelovelijk veel herrie. Ik kan je wel de electrische kolf van Avent aan raden, de ISIS IQ uno. Bij deze moet je eerst een ritme aan geven met je hand, en dan op een knop drukken en dan neemt dat ding het over.

In principe hoef je niets nieuw te kopen, als je hem tweedehands koopt. Zorg ervoor dat je alles goed uitkookt, en schoonmaakt. Dan zijn alle bacterieen namelijk gewoon weg.

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mini electric wordt niet geadviseerd om 2e hands te kopen. Ten eerste is de levensduur niet zo heel lang van het apparaat en ten tweede kan er melk in de motor komen.

Er is al eens eerder een topic over geweest daar kun je vast ook veel info vinden.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De mini-electric is niet zo geschikt en en niet veilig voor 2e handsgebruik. Het motortje heeft maar een beperkte levensduur en dan wordt het een stuk minder sterk (waardoor je niet lekker kolft). Verder kan er melk in het motortje komen, waardoor spruwbesmetting via de kolf kan worden doorgegeven. Niet iets waar je op zit te wachten als je net wat wilt minderen met de bv en bijna aan het werk moet.
    Verder maakt het ook een enorme herrie, niet iedereen vindt dat prettig.

6. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Ok, thanks. Beter van niet dus..
    Ik heb net ook online een winkel gevonden, waar ze Medela uitverkoop hebben, en ook de mini electric voor weinig.

Zou een nieuwe voor mij dan wel fijn zijn? Hij is daar nu maar 27,95, terwijl die anders 79 euro kost...

7. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

May 5, 2007
    1,308
    0
    0
    ik heb de swing van medela bevalt erg goed!

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor dat bedrag zou ik 'm niet laten liggen!

9. Niet meer actief

Welke winkel was dat Ma2Be? Klinkt interessant!

10. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    op www.unu.nl bij jonge ouders!
    ze hebben ook purelan, tepelhoedjes, zoogcompressen en allerlei andere accessoires..

11. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Ik zit trouwens even te kijken..
    Heb de Avent ISIS handkolf. Bij de ISIS IQ Uno zitten wel veel dezelfde onderdelen geloof ik.
    Verder is het eigenlijk wel zo handig om nu weer iets van Avent te kopen, anders past het natuurlijk niet op elkaar (duh..)

Heb Avent gemaild of het niet mogelijk is de electrische onderdelen los bij te bestellen om zo de handkolf uit te breiden naar een electrische.
    Ben benieuwd..

12. Niet meer actief

Ma2be, wil je me op de hoogte houden van het antwoord van Avent? Ik zit namelijk met het zelfde dilemma, in mn kraamweek heb ik een avent kolf moeten huren en daar moest je de 'persoonlijke set' bij kopen, dat is nu de handkolf dus. Dus ik zou ook genoeg hebben aan alleen de motorische onderdelen.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Daar was ik ook benieuwd naar! Kon het zo op internet nergens vinden dus ik dacht, laat maar. Als het voor niet al teveel geld uit te breiden is naar electrisch, is dat misschien wel fijn.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een AVENT kolf gehuurd?
    Daar heb ik nog nooit van gehoord! Welk type was dat dan, en waar heb je die gehuurd?

15. Niet meer actief

Hoi DM

Ja hoor, het was een dubbelzijdige elektrische Avent kolf, gehuurd via de kraamzorg.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik wist niet dat Avent ook verhuurd mocht worden, i.v.m. de kans van melk in de motor!

Oehee, even gegoogeld op de IQ Duo: hier 618 euro, in de VS 264,95. Voor het prijsverschil heb je een retourtje Amerika, kun je 'm zelf ophalen!

17. Niet meer actief

De duo wordt (om die reden) ook bijna niet verkocht in de Nederlandse winkels. Ik heb 'm bij een webwinkel gezien voor 500 euro ofzo geloof ik. Tis dat ik pas in September die kant op vlieg, anders was t zeker interessant om 'm daar te kopen ;)

18. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

Oct 13, 2006
    994
    0
    0
    Vanwege de koers van de $ natuurlijk..
    Scheelt echt onnoemelijk veel zeg!

Heb al gekeken, de uno kan je voor 104.95 USD online bestellen, 67 euries. Alleen shippen ze niet naar NL helaas.... :(

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zoek even verder er zijn er zat die het wel doen. Je hebt dan wel verzendkosten en aan de postbode moet je 50% aan invoerrechten en BTW betalen, maar je komt vaak toch nog een stuk goedkoper uit (helemaal handig is het natuurlijk als je iemand kent die net die kant uitgaat - zo ben ik ooit aan mijn PIS gekomen).

Als je even op Ebay kijt bijvoorbeeld, dan heb je voor nog geen 75 euro een Avent Uno, incl. verzendkosten. Met 50% invoerrechten kom je nog steeds onder die 150 euro uit die hij ongeveer in Europa kost.

20. Niet meer actief

Als je het via Ebay doet of via een bekende ofzo, dan kun je die persoon misschien overtuigen om op het pakje 'gifts' te zetten. Dan ontloop je 'meestal' de invoerrechten ;)

Share This Page