Sinds enkele dagen drinkt Luc steeds slechter. Nu is het zelfs zo erg dat hij de helft van de fles opdrinkt en dan heel erg onrustig word en gaat huilen. Als hij dan stil is is ie wel weer tevreden maar zodra hij de fles alleen al ziet begint hij weer te huilen. Ik heb in zijn mondje gekeken en zie op zijn bovenkaak een wit puntje net naast het midden. Verder in zijn mond geen witte vlekjes. Voorheen dronk hij altijd prima, maar het gaat nu echt niet meer. Dacht zelf aan spruw ( weet niet of dit ook kan bij flesvoeding) maar zie alleen dat witte puntje op zijn bovenkaak en verder niet. Tandjes lijkt me het ook nog een beetje vroeg voor en dat begint altijd onder toch? Verder lijkt me ook niet dat hij daarvan slechter gaat drinken. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen hij wil gewoon niet meer eten en laat steeds meer van zijn fles staan. Hebben jullie enig idee? Edit moderator: verplaatst naar Voeding - Flesvoeding. Wil je erop letten waar je iets plaatst?
Lynn heeft ook een periode gehad dat ze niet of nauwelijks wilde drinken. Het is nog steeds een tetter. Ze groeit wel, niet enorm, maar ze blijft vooruit gaan. Lynn heeft ook zo gehuild bij het drinken, ik heb toen zelfs op het punt gestaan om 's nachts naar de arts te gaan. Het is gelukkig vanzelf over gegaan. Lynn was toen ook bijna 4 maanden. Het kan natuurlijk ook heel anders zijn bij je zoon, als je twijfels hebt altijd de arts bellen! Die kan je helpen of gerust stellen. Succes, Mayke
Hier kan ik me nog herrinneren dat youri slechter ging drinken met 4 maanden, heeft weekje geduurd en toen ging hij weer als de brandweer! Wat berteft het tandje, dat is hier boven en onder tegelijk begonnen. Dus het zou best kunnen
Lune drinkt al weken slecht. Ze 'hoort' zo'n 750/800cc te krijgen en ik mag al blij zijn als ze 600 krijgt.. Ook huilen bij de fles is hier nog regelmatig en ze drinkt bijna geen een fles leeg. Nou heeft ze ook verborgen reflux maar heb het idee dat ze daar nu (na zantac) veel minder last van heeft. Het bureau zegt, zolang ze groeit, poept, plast en alert is niks aan de hand. Ze groeit niet zo hard, maar groeit dus wel. Vanavond was het weer raak en heeft ze maar 45cc gedronken. Ik probeer me er niet te druk om te maken. Gaat vanzelf over. Als het te lang duurt en je maakt je zorgen gewoon even naar de huisarts, medische zaken kan je beter wel uitsluiten.
Het steld me wel gerust om te lezen dat er meer zijn die er last van hebben. Morgen gaan we voor de zekerheid toch even langs de huisarts om hem even te laten controleren, maar hij is verder vrolijke en plast en poept goed. Zal me er maar niet te druk om maken ( makkelijker gezegt als gedaan helaas ).
Mijn dochter heeft sinds zondag precies hetzelfde! Ze drinkt normaal 150cc, en ze mag nu zelfs 180cc omdat ze ruim 5 kilo is, maar sinds ik de fles ben gaan bijvullen drinkt ze juist alleen maar minder. Ik denk steeds dat het gewoon met de warmte te maken heeft. Gaat wel weer over volgens mij. Ik heb het op het cb gevraagd, en zolang ze maar minimaal een halve liter drinkt is het goed. Dus 5 flessen van 100cc zijn al goed. En daar komt ze wel aan. Zolang ze nog goed plast zou ik me niet zo'n zorgen maken. En als je bang bent dat ze uitdroogt mag je ook gewoon alleen water geven zei het cb. Af en toe tussendoor. Dat schijnt lekker te zijn met dat warme weer, ze zei tegen mij: jij vindt het ook niet lekker om warme soep te drinken als het heel heet is. En daar kan ik me wel in vinden. Ben wel benieuwd wat je huisarts zegt. Laat je het nog even weten?
De huisarts kon niet echt een reden geven hiervoor, maar hij zag er goed uit, plast en poept goed. De arts zij dat zolang hij vrolijk is het goed is. Wel moeten we de nutriton af proberen te bouwen omdat dit soms ook voor problemen kan zorgen waardoor ze slechter gaan drinken.
Nou maar goed dat er niks ergs aan de hand is dan. Hopelijk gaat het snel weer beter. Ik ben toch ook maar even langs de huisarts gegaan, en bij mijn moppie heeft het te maken met verborgen reflux. dat heeft de huisarts nu eindelijk geconstateerd na een hoop ellende. Nu maar hopen dat het door de medicijnen beter gaat, waardoor ze ook weer meer gaat drinken. Succes met Luc!
zo meiden steld me ook gerust dat meer kids dat hebben , mij jochie ook al week zp slecht drinken en ook huilen tijdens fles weg deuwen enzo , ik probeer zo'n 600 cc binnen te krijgen per dag met veel moeite vandaag heb cb gebeld die zeggen ook zolang plast ,vrolijk en poept niks aan de hand en moest aan hem overlaten wanner hij weer honger had , nou na 5 uur pas begon hij beetje te jammeren fles gegeven 120 met veel moeite pffffff net ook met geweld de fles in mond gedaan ,80 cc nou ja probeer geen zorgen te maken ,maar vind toch niet leuk hoor
periode heeft Zoƫ vorige week gehad, drinkt nu gelukkig weer "goed" maar met veel pijn en moeite ging er krap aan iets meer dan 500 ml in... nu drinkt ze met gemak haar flessen van 200 weer op dus gaat weer goed, en gezien dat ze best "lang" niet veel gedronken heeft, en toch "ruimschoots" is aangekomen, zal het wel meevallen allemaal....
dus het is gewoon een periode rond 4 maanden en weer goed komt ? nou ben echt blij dat er meerder zijn die ook meemaken met hun kleintjes ,niet dat ik leuk voor jullie vind hoor ,vind erg vervelend echt waar ik word zo moedeloos van maar steld wel beetje gerust dat we niet eingen zijn hoop dat vanaf volgende week beter gaat
Luc dronk vandaag ook al weer iets beter. Nog niet zoals ik dat van hem gewent ben, maar hij laat niet meer een halve fles per keer staan. Als ik het zo lees is het volgens mij gewoon een periode waar ze doorheen moeten.
Tja, ik dacht ook aan een fase. Maar een fase van inmiddels een week of 7 lijkt me sterk.. Maar goed, Lune heeft ook verborgen reflux. Kan zijn dus dat het bij haar daar mee te maken heeft.