Gebeurd het vaker dat je zo een gevoel heb dat je moet overgeven maar dat het niet doorzet, alleen dat rare gevoel dus. Moet je je zorgen gaan maken of is dat heel normaal? En gisteren had ik ook voor het eerst moeite om een klein glas water op te drinken heel moeilijk om uuit te leggen kreeg het gewoon nniet weg zeg maar..
Dat is heel normaal hoor. Vooral in het begin van de zwangerschap kan je vaak overvallen worden, door een wee, onpasselijk gevoel in je maag. Dit kan verder geen kwad, zolang je niet teveel braakt (hetgeen jij gelukkig niet doet), voldoende eet, ook al zijn het maar steeds kleine beetjes en drinken binnenhoudt, ook al zijn het maar kleine slokjes. Wat eventueel kan helpen is regelmatig kleine beetjes eten. Evt al een cracker of beschuit voordat je opstaat, zodat je maag al iets gevuld is. Zodra je maag dreigt leeg te raken kunnen een paar hapjes van een boterham, een cracker, kaakje of beschuit al voldoende zijn van het vervelende gevoel af te komen. Pas verder op met 'zwaar', vet eten, hetgeen misselijkheid kan doen verergeren. Neem ook voldoende je rust, want ook dat kan een positieve invloed hebben erop. Lonneke
okee bedankt voor je reactie. Zoals de laatste dagen eet ik ook vrij weinig omdat het me gewoon enorm tegenstaat allemaal maar eet wel gewoon mn avondeten en soms wat druiven of een cracker dit kan niet zo heel veel kwaad? en kan het ook kloppen dat ik nu minder last van mn blaas hem dat ik minder naar het toilet moet? dat komt zeker omdat ik momenteel ook wat minder drink.
Dat geeft niet hoor. Je moet geen dingen gaan eten die je tegenstaan, want dat werkt niet. Probeer wel voldoende te drinken hoor, al zijn het maar kleine slokjes. Dat je minder last hebt van je blaas kan met het minder drinken te maken hebben, maar het kan ook doordat de baarmoeder er minder tegen drukt. Lonneke