Hongerig hongerlapje

Discussie in 'Voeding' gestart door Mikarun, 27 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Ons kereltje is er eentje van het type hongerig. Hij zit ondertussen op 5 flessen van 180cc+6schepjes forte voeding. Toen we hier op over waren gegaan was het echt een verademing! Hij ging eindelijk niet meer standaard over de liter voeding heen.
    Maar nu bijna 4 maanden oud, heeft hij ook hier niet meer genoeg aan :( Nu zit in een beetje in dubio. Omdat hij nogal van eten houd wilden we al niet wachten met bijvoeding tot bijvoorbeeld 6 maanden. Maar nu lijkt het erop dat met nog een week te gaan hij de 4 maanden al niet eens red.
    Beginnen met bijvoeding dus over niet al te lang. Maar wat? Rijstebloem of groente/fruit?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Rijstebloem voegt niets toe, en sommige kinderen raken ervan verstopt. De mijne heel erg, inclusief vreselijke krampen.

Wij zijn om dezelfde reden op vier maand gestart met groente. Ging meteen goed, ze at al heel snel grote porties en was eindelijk wat verzadigd. Wel rustig opbouwen qua soorten groente. Drie of vier dagen hetzelfde geven, zodat je goed kan zien of er geen reactie komt.

3. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoe zwaar je kindje is, maar volgens mijn cb is dat van die liter flesvoeding helemaal achterhaald. Wat je kindje mag drinken is afhankelijk van het gewicht. Iets meer dan een liter gaan drinken in de komende maand is dus niet erg. Kun je de groenten tenminste rustig opbouwen!

4. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Hij was met de vorige keer wegen ruim 7,5 kilo. Hij heeft wel wat om te onderhouden dus hihi. Dat is alweer anderhalve week geleden.
    Rijstebloem dan in eerste instantie laten zitten en eens kijken wat hij van groente vind. Hij kijkt ons het eten al uit de mond, dus ik hoop dat het goed gaat. Welke groente vinden de meeste kindjes wel lekker? Bloemkool?

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Pompoen en courgette zijn zachte groenten om mee te starten.

6. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Van bloemkool en broccoli kreeg de mijne kramp. Courgette, worteltjes, pompoen, tomaat, witlof en venkel gingen wel meteen goed.

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Onze zoon was (en is nog steeds) ook een hongerlapje. Wij zijn ook met 4 maanden begonnen met groente. Nog geen twee weken later at hij al met gemak halve potjes groente. Potjes heb ik overigens maar een paar weken gegeven en ben toen alles vers gaan maken. Wortel, courgette, sperziebonen, bloemkool, pompoen en (zoete) aardappel. Ging er allemaal met gemak in. Telkens een nieuwe smaak 3 dagen achter elkaar gegeven. Dat een week of voer en toen ook fruit erbij gaan geven

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook een hongerlapje de eerste maanden.
    Hier daarom ook met 4 maanden begonnen met groente.
    Inderdaad 3 dagen hetzelfde geven en dan weer wat anders.
    Hier heeft hij de eerste weken wortel, bloemkool, broccoli, sperzieboon, erwten en bruine boon met appel op.
    Met 4,5 maand at hij een half potje en met 5 maanden ging het hele potje leeg (of de hoeveelheid ervan).
    Ik maakte het grotendeels zelf. Kookte groente en vroor dat in, in een ijsblokvorm, dan haalde ik er per keer een paar blokjes uit, zodat je niet zoveel over hield.

9. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Gisteren toen hij weer zo machtig liep te smakken toen wij aan het eten waren, voor het eerst een potje worteltjes warm gemaakt :p
    Volgens mij vond hij het wel lekker haha! Een kwart potje gegeten zonder dat er ook maar iets weer uitgespuugd werd :D

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn oudste had het ook, net voor de 4 maand. We hebben dat toen opgelost met johannesbroodpitmeel. Dat werd aangeraden ipv rijstebloem. Het werkte prima.

Bij ons ging het om 2 flessen van 200cc per dag teveel. Van 7 konden we rustig naar 5..

11. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Johannesbroodpitmeel kreeg hij al, dus ik vrees dat dat hier niets meer extra verschil gaat maken.

Deel Deze Pagina