Te veel zuivel??

Discussion in 'Voeding' started by Es14, Apr 29, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Es14

Es14 Actief lid

Jun 12, 2014
    140
    1
    18
    Onze zoon is vorige maand 1 geworden en ik lees overal dat je dan de melkproducten moet afbouwen naar 300 ml omdat het anders slecht zou zijn voor de nieren. Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet doen en ik vroeg me af of dit egt zo slecht is?

Hij krijgt nu als volgt:
    6:00 papfles 180/6 + 3 scheppen pap
    10:00: fruit
    12:00 2 boterhammen + 150 ml koemelk
    15:00 tussendoortje + diksap
    17:30 avondeten + 100 ml yoghurt
    19:30 fles 180/6

Hij zit dus ruim over de 300 ml heen.
    Ik heb geprobeerd de avondfles te verkleinen maar dan word hij om 5:00 huilend wakker.
    Ook heb ik er aan gedacht om ipv pap brood als ontbijt te geven maar ik geef nu om 6:00 de papfles in bed en dan slaapt hij weer verder. Dat is voor mij een teken dat hij nog niet uitgeslapen is, als ik hem brood zou geven moet hij egt uit bed.

Verder had ik nog een vraag over koemelk. De kunstvoeding is bijna op en ik wilde eigenlijk dan over gaan op koemelk. Naar mijn idee is vanaf 1 jaar opvolgmelk niet nodig. Maar kan ik zomaar alle flessen die hij nu krijgt vervangen voor koemelk?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Echt is net als slecht met ch ;)

Als hij echt nog niet zonder die ochtend- en avondfles kan, zou ik in ieder geval bij het brood en avondeten geen zuivel geven. Dat is nogal dubbelop.

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    Ja ik vind het wel heel veel zuivel. Kun je hem niet bijvoorbeeld 's ochtends pap geven (uit een bordje). 'S middags na de boterham water te drinken, of iets anders. En dan voor het slapen gaan 's avonds 100ml melk.
    En je kunt vanaf 1 jaar gewone koemelk geven.

4. Es14

Es14 Actief lid

Jun 12, 2014
    140
    1
    18
    Ik was yoghurt na het eten gaan geven omdat ik dacht dat hij dan misschien zonder avondfles zou kunnen.
    Hij zou ook wel brood kunnen eten 's ochtends alleen hij is vaak vroeg wakker en dan nog te moe om al uit bed te gaan voor brood.

Hoe hebben jullie de avondfles er af gehaald. Afgebouwd of meteen gestopt? En ging dit meteen goed?

5. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    De avondfles zit er hier op 2,5 jaar nog steeds in, dus daar kan ik niet bij helpen. Zou gewoon minder zuivel geven per keer. Je kan bv ook de middagmelk vervangen door water, of bijvoorbeeld rijstmelk of amandelmelk geven. Dat is geen zuivel, maar het lijkt er fysiek wel op :)

6. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,496
    2,948
    113
    De avondfles ben ik van de een op andere dag mee gestopt. Deze heb ik vervangen voor een bekertje melk van 100ml. (Al hoeft ze deze al twee dagen niet). En ze krijgt 's ochtends bordje pap van 200ml melk. Dus 300ml melk in totaal.

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

Feb 24, 2014
    1,905
    2
    38
    Ik zou de melk tussen de middag schrappen en daarvoor in de plaats gewoon water geven. Zelf ben ik er geen voorstander van om op die leeftijd nog een papfles te geven 's ochtends, maar als dit voor jullie werkt kun je hier gewoon mee doorgaan.

Onze zoon krijgt 's avonds nog steeds een klein flesje warme melk. Dit heb ik in een week afgebouwd naar nu 100cc. Hij heeft dit flesje eigenlijk allang niet meer nodig, maar wij vinden het zelf nog zo'n fijn moment voor het slapen gaan;). Verder krijgt hij 's ochtends een bordje pap van 200cc melk (dat niet altijd op gaat) en 's avonds na het eten nog een klein kommetje yoghurt. Geen idee hoeveel dat precies is.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier is mn zoontje s morgens ook vroeg wakker, meestal nog voor zessen. Hij krijgt dan 150cc melk en slaapt weer verder. Als hij dan rond 8.00 wakker wordt gaan we samen ontbijten met een boterham en daar drinkt hij dan thee bij.
    's Middags krijgt hij ook thee of roosvicee bij zn brood en s avonds een toetje en 100cc melk of geen toetje en 200cc melk.

Share This Page