Ik tob al maanden met de ontlasting van mijn zoontje. Het is altijd breiig dun, nooit vast en ca 5 poepluiers per dag. Dit is al sinds hij vaste voeding krijgt. ( daarvoor was het ook dun maar van de flesvoeding). Hij groeit goed, lijkt geen buikpijn te hebben, is vrolijk, heeft ook geen eczeem of iets. Ik heb dit al meerdere keren bij CB aangekaart. Ze hebben gezegd: met 1 jaar groeien ze minder hard en eten ze minder dan zal het poepen ook minder worden. Maar nee dus. Met 1 jaar ging ons zoontje niet veel minder eten, dat is nu sinds een half jaartje pas, maar de dunnepoepkuiers in die frequentie blijven. Ik heb al geprobeerd de limonade te minderen (peuterdiaree uitsluiten)maar dit heeft geen effect. Hij eet meestal per dag: ontbijt: 1 roggebrood sneetje of plakje volkoren ontbijtkoek met boter met beker halfvolle melk tussendoortje: fruit ( meestal 1 banaan en een mandarijn/ appel + iets kleins) met wat thee of heel dun aangelengde diksap/ roosvicee lunch: beker halfvolle melk met 2 bruine boterhammen met beleg ( meestal kaas of vleeswaren, soms zoet) tussendoortje: meestal 2 bekers thee/diksap oid met een biscuitje, rozijntje, rijstewafel enz avondeten; met de pot mee toetje: beker volle yoghurt Dus max 2 bekers dun aangelengde vruchtensap of diksap/ roosvicee. En misschien 3 keer per week een appel. En ik probeer verantwoorde tussendoortjes te geven zonder teveel suiker. Volgens mij geef ik hem toch niet teveel suiker? Lijkt me stug dat ie hier peuterdiarree van krijgt? Wat doe ik verkeerd? Een kennisje adviseerde mij om een lactose vrij dieet te proberen. Haar zoontje heeft er veel baat bij gehad, ik herkende wel wat in haar verhaal behalve de buikpijn en het eczeem. Is het inderdaad raadzaam om het te proberen? En waar zit allemaal lactose in? En waar kan ik de calcium vandaan halen die ze toch nodig hebben? Sorry voor het hele verhaal, maar ik vind het ook zowat om naar de huisarts te gaan terwijl hij verder geen klachten heeft. Behalve luieruitslag van het vele poepen.
Hallo, Helemaal geen gek idee hoor om even bij je huisarts langs te gaan, dat is zeker aan te raden. Mocht hij een lactose intolerantie vermoeden dan zal is het misschien het makkelijkste om hiervoor naar een dietist doorverwezen te worden. Het is fijn om hier niet zelf mee te gaan experimenteren, maar om er wat begeleiding bij te hebben. Ik vind het dagmenu er trouwens goed uit zien. Je geeft zeker niet te veel suiker en je doet het hartstikke goed! Groetjes Linda
Bedankt voor je reactie. Ik heb een week lang sojamelk geprobeerd onder het mom van "baat t niet dan schaadt t niet" en zag hiermee toch een opvallend resultaat ( van 4/5 poepluiers naar 2/3). Toen een afspraak gemaakt met de HA en afgelopen week bloed laten prikken op allergenen. Volgende week krijgen we de uitslag. Ik ben benieuwd!
Het is denk ik een goede stap geweest om naar de huisarts te gaan! Hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid. Fijn dat het al beter gaat met de ontlasting van je zoontje en ik ben ook erg benieuwd naar de uitslag van het onderzoek! Groetjes Linda
Vlgs het bloedonderzoek heeft hij geen allergenen in zn bloed! Gelukkig maar. Maar vlgs de huisarts reageert hij wel overgevoelig om iets in de melk. Dus we mochten doorgaan met de sojamelk en hoeven verder niet ergens op te letten. Weten jullie wanneer ik weer gewone melk zou kunnen proberen? Wanneer zijn ze er over heen gegroeid? of blijft hij nou altijd reactie geven? En ik lees ook op internet dat teveel soja ongezond is en ik lees ook dingen als dat sojamelk hormonen zou bevatten etc... dat wil ik mn zoontje natuurlijk liever niet geven! Maar als dat zo zou zijn mogen ze het toch niet verkopen? Ben er een beetje van geschrokken. Weten jullie er meer van? En wat is "teveel" sojamelk? Ik geef nu maar 200cc en de sojayoghurt heb ik al vervangen door gewone yoghurt.
Goedemiddag, Fijn dat er bij uw kindje inderdaad geen allergenen in het bloed gevonen zijn. Als de sojamelk helpt is het inderdaad verstandig om hiermee door te gaan. Het is raadzaam om een keer een afspraak te maken met een dietist, hij/zij kan namelijk precies berekenen of uw kindje voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt en hoeveel sojaproducten uw kindje mag hebben op een dag. Of en wanneer een kindje over een allergie/intolerantie heen groeit is lastig te zeggen. Veel sterkte in ieder geval. Groetjes Laura