Alles mag ! Maar het blijft wel bijvoeding, en of je dat met 3 maanden al wil moet je dus zelf even bekijken !
Ik wou net zeggen.. van wie 'mag' het niet Rijstebloem is vanaf 4 maanden, maar omdat K. erg slecht slaapt heb ik het voor de nacht geprobeerd, hielp niks dus heb het gister ook al niet meer gedaan..
Nou ja, je geeft een kind toch ook geen alcohol? Je hoeft het woordje "mag" ook niet zo letterlijk te nemen Er zijn toch dingen die je beter wel of niet kunt doen en ik dacht dat rijstebloem vanaf op zijn vroegst 4 maanden was.
Tja misschien zijn die er ook wel! Ik ken iemand die zelf likeur (schrijf je dat zo) op had en dan zijn kindje aan zijn lip en tong liet sabbelen echt belachelijk vond ik dat! Terwijl ik toen zelf niet eens kinderen had ! Maar oke rijstebloem valt zoals ik zei onder bijvoeding. En de een wil met bijvoeding wachten tot 6 maanden, de ander tot 5 maanden, de volgende tot 4 maanden en weer een ander tot 3 maanden. Dus moet je even kijken wat jij wil. Snap je? Liefs, Hanneke!
Oke, weer wat geleerd Ah ja, als Tobe op dit tempo doorgroeit en dus al snel op zijn max zit met de flesvoeding, zal ik vermoedelijk ook wel eerder dan 6 maanden moeten beginnen met bijvoeden Ik denk niet dat ie het anders gaat trekken aangezien ie nu al met gemak zijn flessen leegdrinkt. Ik denk dat ie over niet al te veel weken met deze flessen ook alweer honger gaat krijgen ruim voor de voedingen en dan moet ik dus al naar de maximale hoeveelheid van 1000 cc. Dan kan ik nog een keer de voeding voor hongerige baby's proberen maar daar zal ie het wel niet mee volhouden tot de 6 maanden. Ik denk ook dat ie dan niet snel genoeg meer zal groeien? Hij is nou eenmaal lang en zwaar (maar niet te zwaar).
Merle sorry hoor maar ten eerste was het niet stom bedoeld, dus vanwaar zon felle reactie? Ten tweede, een vergelijking tussen alcohol en bijvoeding?! Sorry hoor denk even na voor je wat post... zijn wel 2 heeeeel verschillende dingen die je nu vergelijkt En het is precies zoals je in je laatste post zegt, op een gegeven moment moet je iets... K. is ruim over tijd gegaan (dus eigenlijk als hij nu nog 2 weken te vroeg geboren zou zijn was ik al gestart met bijvoeding) en ik vind dat ik neit te vroeg ben gestart... ook i.o.m. het CB overigens hoor..
Nou de honger ruim voor een voeding is toch weer terug gekomen hoor, argh! Ik merkte het al een beetje bij zijn vorige voedingen maar hoopte dat dat van korte duur was. Maar als ik hem eerder voed en dus dan minder geef, blijft ie na zijn voeding zoeken om eten... Misschien toch maar over op de friso extra met nutriton ipv friso comfort...
Misschien even een tip wat bij Tess helpt die is ook heel hongerig, ik geef haar nu nog 6 keer 150 met 2 scheppen comfort en 3 scheppen extra en neem da een kleine speen zodat ze wel bijna een half uur doet over en fles, had eerder een grotere speen en toen kwam ze al heel snel weer, misschien ook een tip voor Tobe?
Ja dat kan inderdaad ook helpen.. hielp bij K. ook wel wat toen ik terug ging van een 2 naar een 1 speen, hij was er duidelijk nog niet klaar voor (die grotere speen) Ik zou als ik jou was Merle de hongerige babyvoeding proberen... hier hielp dat ook perfect!
Lars doet nu ook langer over de fles (heb een avent fles gekocht). Hij slaapt nu heerlijk rustig in, ongeveer een uurtje na de fles en slaapt dan rustig 3 uur! Dus tot de volgende fles zoals het hoort heeeerlijk.
Hm ik zal speen 1 nog eens een keer proberen dan... Dat was de eerste keer dat we het probeerden drama, hij kreeg er niets uit (vanwege de dikte van comfort), maar toen gaven we ook nog niet zo lang flesvoeding. Misschien dat ie nu wel wat beter met de fles om kan gaan en krijgt ie er nu dus meer uit.
Volgens mij is comfort dikker dan forte omdat dat tegen het spugen is. Ik gebruik omneo met 3 scheppen johannesbroodpitmeel. Difrax fles speen 1 komt niets uit, nr 2 is met 6 minuten leeg met als gevolg een ontevreden kind. Nu heb ik de avent fles weer voor de dag getoverd met de nr 1 speen en deze gaat in 20 minuten!
Ja het is dikker! Hierdoor komt de voeding minder makkelijk terug. Vandaar dat het ook altijd even zoeken is naar de juiste speen. Nou hier dus net speen 1 weer geprobeerd, maar na een half uur had ie zijn fles nog niet leeg. Haha hij is nu wel lekker gecrasht moet ik zeggen, doodop van het zuigen, maar ik weet niet of dit gaat werken Misschien nog even een kans geven, dat ie vanzelf het er sneller uit krijgt? Aventflessen vond ik echt helemaal niets... Zaten vol met lucht hier Heb trouwens net 4 scheppen comfort en 2 scheppen extra gedaan. Ben benieuwd hoe dat hier bevalt (aangezien dat bij sommige kinderen niet goed valt). Wordt een lekker lang topic trouwens dit