Hoeveel eet en drinkt jullie dreumes per dag?

Discussie in 'Voeding' gestart door Nataly1972, 10 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.291
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn vraag is dus hoeveel eet en drinkt jullie dreumes per dag? Ik merk namelijk dat mijn zoontje sinds een paar dagen beduidend minder eet dan voorheen. Hij at altijd:
    07.00 papfles van 200cc melk
    10.00 2 stuks fruit (1 appel en een mandarijn bijv) met 50cc diksap
    12.00 2 boterhammen en een beker melk van ongeveer 150cc
    15.30 100cc thee met een soepstengel of rijstewafel
    17.00 200 gram avondeten met 100 cc yoghurt
    19.00 fles van 150cc melk (dronk hij meestal maar 100cc van)

De laatste dagen is dat dus heel anders:
    08.30 papfles van 200cc melk (hij wordt dus ineens veel later wakker)
    10.30 als ik geluk heb 1 mandarijn
    12.00 met heel veel moeite 3/4 boterham en 100cc melk uit een beker
    15.30 100cc thee en nog 1 mandarijn (geen ander tussendoortje meer)
    17.30 met de pot mee eten en als ik geluk heb dan eet hij 10 hapjes (gisteren maar 4 hapjes) en 100cc yoghurt
    19.00 proberen we nog een fles te geven maar gisteren dronk hij maar 40cc

Luca vind het trouwens nu veeeeeel leuker om zijn eten op de grond te gooien en als het toch in zijn mond zit er weer uit te halen en alsnog op de grond te gooien.

Ik ben benieuwd wat jullie kindjes eten en of dat ook ineens zoveel minder is, mijn zoontje is 12 maanden en ruim 2 weken. Moet ik mij zorgen maken want hij krijgt zo niet zijn 500cc aan vocht (melk en thee/diksap) binnen en haalt ook niet veel uit het fruit en avondeten/yoghurt. Is dit een fase en gaan ze vanzelf weer meer eten? Hij is wel vrolijk en heeft goeie poep en plasluiers.

Ben zeer benieuwd!

Veel liefs
    Nataly

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier een goeie eter (inmiddels 17 maanden maar het is niet heel erg veranderd)

ontbijt: 125 ml volle melk + 1 boterham (soms nog een stukje ontbijtkoek) + fruit
    tussendoortje: 300 ml sterk aangelengde diksap + fruit
    lunch: 125 ml volle melk + 1 -2 boterhammen + fruit
    tussendoortje: 300 ml sterk aangelengde diksap of 150ml thee en 150 ml vers sap + koekje (rijstwafel, soepstengel)
    avondeten: 200 - 250 gram avond eten (met de pot mee) + 125 ml volle yoghurt of kwark

Meneertje eet 3-4 stuks fruit per dag (mandarijn, kiwi, banaan, blauwe bessen, frambozen, mango, knijpfruit/groenten)

Geen zorgen maken hoor als je kindje opeens wat minder eet, gaat vaak vanzelf over. Maak er geen strijd van. Jij bepaalt wanneer en wat er gegeten wordt, hij bepaalt hoeveel. Je kunt het er toch niet inproppen!

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

ontbijt: 2 broodjes met 150ml melk
    tussendoor: 2 stuks fruit
    lunch: 2 broodjes met 150ml melk
    tussendoor: cracker/rozijntjes/koekje
    avondeten: met de pot mee, ze eet meestal haar bord wel leeg ze krijgt zo'n 150-200 gram denk ik. Soms nog een paar hapjes van ons toetje, of een eigen bakje kwark/yoghurt.

De hele dag staat er een beker drinken voor haar op tafel ('smorgens met diksap of flevosap (beide sterkt aangelengd met water) en daarna alleen nog water) ze drink meestal 2-3 bekers van 200ml.

Dit eet ze al vanaf 11 maanden. groente eet ze soms wel wat minder goed, paar hapjes en dan is het klaar. Fruit gaat altijd op en dan komt ze daarna nog bij mij bietsen.

4. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Zoontje van bijna 17,5 maand. Op dit moment gaat het eten weer dramatisch, heb ik al veel meegemaakt.

Hij krijgt sinds vorige week dit ongeveer binnen:

ontbijt: beker melk 150 ml + 1/2-1 boterham of minder ook wel

tussendoor: normaal fruit (banaan of appel) sinds vrijdag ook niet meer + beker drinken (water, thee, dixap of pakje sap)

lunch: cracker of halve boterham of beleg van brood en verder niks + beker melk 150 ml

tussendoor: rozijntjes/ soms boterham (als hij hele dag nog niet heeft gegeten) of klein koekje (1/4 liga, likkoekje,lange vinger) en beker water.

avondeten: vlees 50 a 60 gr, beetje aardappel en soms beetje groente. Af en toe een toetje. Beker water

Weinig dus, maar ik kan er niks aan doen. Hij zal vast wel een keer honger krijgen.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Yoghurt telt ook mee in het vocht hoor! En zeker als hij ook nog fruit eet 9watb grotendeels uit vocht bestaat) hoef je je niet zo'n zorgen te maken.
    Mijn CB vertelde me dat kindjes vanaf 12 maanden veel minder hard gaan groeien en ook minder eten nodig kunnen hebben.
    Als hij echt honger of dorst krijgt dan neemt hij wel!
    Ik maakte me trouwens een paar weken terug ook zorgen over zn intake hoor, heb er toen nog een topic over geopend. Mn zoontje was altijd een hele goeie eter en drinker maar toen hij verkouden was kreeg ik er dagen achtereen bijna niks in! Heeft echt wel een wek of 2 geduurd, maar is helemaal goed gekomen. Misschien helpt t om af en toe kleine beetjes aan te bieden?
    Maar zolang hij goed plast en vrolijk is dan is het wel goed, toch?

6. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Hoi Nataly

Mijn zoontje is bijna 11 maanden en heeft dit schema:
    07.00 papfles van 200cc opvolgmelk
    10.00 liga
    12.00 1 boterham en een fles met 200 cc opvolgmelk
    15.30 2 stuks fruit
    18.00 200 gram avondeten met 100 tot 150 cc yoghurt
    Tussendoor de mogelijkheid om roosvicee te drinken, maar als hij 50 cc binnen krijgt (verdeeld over de hele dag) dan mag ik al blij zijn.

In je eerste schema zie ik al 750 cc aan vocht en in het 2e schema geef je 540 cc aan vocht, dus lijkt me dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Deel Deze Pagina