Hallo. Even een vraag. Mart is 6 februari geboren. Vorige week woog hij 3950 gram. Hij weegt nu zeker 4 kilo, want hij drinkt goed, en spuugt nooit. Hij krijgt nu ongeveer 130cc voeding, meestal afgekolfde bv, als ik niet genoeg kon kolven gemengd kv, of heel soms kv. Nutrilon 1. Hij zit nu ongeveer op dit schema:0500.0900.13-00.17-00.21-00. 0100 Hij krijgt dus in totaal zo'n 750-780 cc voeding per dag. Maar ik merk, vooral overdag, dat hij na sommige voedingen echt nog honger heeft. Naar mijn idee vooral na de borstvoeding, als hij kv krijgt is hij wat langer verzadigd. Heel soms laat hij wel eens 10 cc staan van een voeding. Hij drinkt rustig, zeker 15 minuten per fles. En ik hou de fles redelijk horizontaal zodat hij z'n best moet doen. Als hij honger aangeeft dan zuigt hij op z'n vingers, zit met zn vuistjes in zn mond, wordt boos van de speen/pink en laat zich niet troosten. Als ik hem dan 30cc extra geef is hij vaak rustig. Mag hij wat meer hebben? Als ik op de nutrilon verpakking kijk staat bij 4-5 kilo 165cc. Dit is wel erg veel, maar ik heb wel het idee dat hij niet altijd genoeg heeft aan 130.. De nutricia infolijn vind niet dat hij meer mag hebben, maar ja, een mannetje dat krijst van de honger is ook niet wat.. Ben geneigd om nu de bv af te gaan bouwen (wilde ik toch al, vind het kolven zwaar) en over te stappen op fv, dan kan hij eventueel voeding voor hongerige baby's krijgen... hebben jullie tips? Alvast bedankt!
Hallo, Dat is moeilijk als je zoontje niet voldoende heeft aan de hoeveelheid voeding die hij krijgt. Hij drinkt rustig (dat is fijn) en krijgt voor zijn leeftijd/gewicht ook een goede hoeveelheid voeding. Van borstvoeding kan je zoontje niet te veel krijgen, dus hier mag je altijd meer van geven (als je dat wilt en als het gaat). Misschien heeft hij een groeispurt en vraagt hij daarom nu even wat meer. Wanneer je borstvoeding wilt blijven geven kan je misschien ook met een lactatiekundige overleggen. Groetjes Angélique
Dankje voor je antwoord. Ik blijf voorlopig maar kolven inderdaad, want dan mag hij wat makkelijker iets meer voeding krijgen. Ik vind het moeilijk soms om te zoeken naar een goede hoeveelheid omdat de meeste schema's op kunstvoeding zijn gebaseerd. Ik leg hem soms ook even aan met tepelhoedje, hij drinkt dan niet veel maar voldoet wel z'n zuigbehoefte. Heb het idee dat dit ook wel werkt. 8 maart moet ik naar het cb, zal dan ook even overleggen.
Hoi, Graag gedaan. Ieder kindje is uniek, daarom is het moeilijk om een bepaald schema aan te houden. Het belangrijkste is dat hij het er goed op doet en tevreden is en het natuurlijk ook voor jou goedgaat! Succes, groetjes Angélique