Zoon, bijna 7 weken komt uit het niets ineens 's nachts

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door sweetchocolate, 25 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hallo,

Onze zoon, morgen 7 weken, laat normaal gesproken in de nacht 8 uur tussen zijn voeding zitten.

Vorige nacht huilde hij 20seconden om de 5 a 10minuten. Na aantal keer werden de pauzes langer en dit ging door tot een uur na het eerst huilbui. Erg vervelend. Wil je eruit gaan, slaapt hij. Lig ik net in bed, begint hij weer en ga zo maar door.

Echter, vannacht was het weer raak. Alleen dan bleef hij huilen. Eerst speen terug gedaan in zijn mond, maar die heeft hij al snel uit gespuugd en zette het op een huilen. Toen luier verschoond. Kon ook een oorzaak zijn. Weer huilen daarna. Dan maar eten, 60+2. Hij zat al echt aan zijn max die dag dus het was mijn laatste redmiddel. Hij krijgt eten voor hongerige baby's.

Misschien is dit voorval een incident hoor. Maar heb ook gehoord dat er een sprong aan komt rond deze leeftijd. Dat ze dan ook 's nachts ineens komen.

Ik ben bang dat als het echt een sprong is en het langer duurt dat ik zijn nieren ermee beschadig als ik hem 's nachts die 60+2 geef terwijl hij al aan de max zit die dag.

Is er een andere oplossing? Of maakt het voor korte duur niet uit als het echt met zo'n sprong te maken heeft. 6 keer 120+4 is geen optie. Hij heeft dan honger en wilt echt die 150+5. Ligt het misschien aan de voeding?

Alvast bedankt.

Groet,
    Sweetchocolate

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Veel kindjes met deze leeftijd komen 's nachts nog voor een voeding. Dit is normaal. Qua hoeveelheid voeding mag je zoontje 1 liter hebben, bijvoorbeeld 6 flesjes van 165 ml. (of straks 5 voedingen van 200 ml) Voor het gevoel van verzadiging is het belangrijk dat het drinken rustig gaat, 15-20 minuten voor een voeding is een mooi drinktempo.

Groetjes Angélique

Deel Deze Pagina