Mijn zoontje van bijna 4 weken krijgt nu sinds een paar dagen 6 voedingen in plaats van 7 en dan per fles 90 ml. dus dan om de 4 uur. Overdag gaat dit prima, maar savonds en snachts heeft ie zo snel honger, dan komt ie gewoon al om de 2.5 uur, ik probeer het meestal nog te rekken naar 3 uur, of met water tussendoor, maar hij is pas tevreden als ie egt een fles met voeding krijgt. Gister avond was rond 10 uur de laatste, wat eigenlijk 11 uur moest zijn, maar dat redde hij gewoon egt niet, hij was vanaf 9 uur al aan het huilen, terwijl 7 uur de vorige voeding was geweest, en hij kwam rond half 1 alweer wat ik heb uitgerekt tot kwart over 1 & toen om half 4 weer daarna heeft ie heerlijk geslapen tot half 8 vanmorgen.. Zoals ik al zei, overdag gaat om de 4 uur prima, maar savonds en snachts is het egt een drama. Zou ik nog iets op moeten hogen naar de 100 ml ?? Hij krijgt Nutrilon standaard & ik had ook gelezen over Nutrilon Forte voor hongerige baby's.. Is het misschien een idee om dit met de standaard te mengen in de avond, om het honger gevoel wat af te laten nemen ?? Hij zit namelijk net op de 3200 gram & daarmee zou 90 ml per fles eigenlijk genoeg moeten zijn..
Als ik jou was zou ik gewoon flessen van 120+4 maken, dat mag makkelijk met de leeftijd van je kindje. Gewichten op de pakken zijn richtlijnen, geen vaststaande feiten. Liever wat grotere flesjes maken, dan al meteen naar alternatieve voedingen grijpen. Dat kan later altijd nog, als je kindje echt niet genoeg heeft aan de maximale hoeveelheid voeding per dag. Maar voor nu kun je màkkelijk je flessen wat ophogen...
Inderdaad gewoon ophogen.. Geen baby is het zelfde, dus ook niet met exact het richtlijn gewicht hebben ze dezelde honger.. Gewoon meer geven..
Zou niet proberen te rekken tussen de voedingen als je kindje huilt omdat ie honger heeft gewoon voeden, dan hebben ze het nodig, dat veranderd vanzelf weer als ze een week of 10/11 zijn dan komt er meestal wel wat ritme in, ik zou gewoon voeden als je kindje honger heeft en hem niet laten huilen, tenminste ik vind dat zielig, als jij honger hebt ga je toch ook eten....
Ik zou proberen om hem overdag wat meer voedingen aan te bieden. Dus overdag om de 3/3,5 uur, of grotere flessen. Dan heb je kans dat hij 's nachts wat meer tijd ertussenlaat. Nu gebruikt hij de nacht om het grootste deel van zijn voeding te krijgen en dat is een omgekeerd ritme.. Forte zou ik nog even mee wachten. Ze hebben vaak ook hongermomenten. Dat ze even een paar dagen meer eten. Hier volgde daarna vaak een ritmeverandering. Meestal minder flessen en grotere.
Ik zou ook net als wat er gezegd werd ook gewoon naar je kindje kijken en als je denkt dat hij honger heeft, gewoon naar de volgende stap gaan qua voeding. Dus 120cc en dan kijken wat hij opdrinkt. Maar mag ik vragen hoe lang hij over een voeding doet? Mijn dochtertje is namelijk ook erg hongerig, ze is nu bijna 9 weken en zit op 5x 180+ 6scheppen. Dit is volgens de richtlijnen teveel, maar ze heeft het gewoon nodig en het cb vindt het goed (die zagen ook dat ze erg beweeglijk was etc). Maar ook zuigt ze zo hard aan de fles dat ze binnen 10min de fles leeg had, en daardoor nog honger had en ook haar zuigbehoefte was hierdoor niet bevredigd. Ik heb geloof ik alle flessen geprobeerd om haar er langer over te doen, maar niks werkte. Ik ben de voeding nu sinds 2dagen aan het verdikken met nutriton en het gaat super. Ik heb een heel ander meisje gekregen, ze doet nu 20 a 30min over de fles en laat soms zelf 30/50cc staan. Dus het is soms echt even zoeken waar je goed aan doet. En al die rekensommetjes met gewicht en voeding werken niet bij alle kinderen. Als je maar niet boven de 1000cc uitkomt per dag. Dat vertelt de cb tegen mij.