hoi, ik heb een vraagje madelief is nu 1 mnd en ze weegt 3.7 kilo ze krijgt 6 flessen waarvan 5 van 135/4,5 en 1 van 180/6 (als ik haar minder geef in die volle fles zet ze het hem behoorlijk op het krijsen van de honger , ze heeft wel echt honger hoor) ze krijgt omneo voeding omdat ze nogal veel last had van haar ontlasting en heel veel krampjes de flessen drinkt ze altijd leeg en geeft ook altijd weer voeding terug ophogen heeft geen zin want ze geeft altijd terug en anders krijgt ze echt te veel, tis nu al veel ze maakt ook niet altijd haar 4 uur ertussen, in de avond meestal na 2,5uur al zal ze een hongerige baby zijn? ben zo bang dat wanneer ik weer een overstap maak naar voeding voor hongerige baby's dat ze weer last van haar darmen gaat krijgen en lees verschillende verhalen dat je de omneo niet moet mengen met die voor hongerige baby's wat is jullie advies hiervoor?? groetjes anne-marie
Hoi Anne-Marie, Wat is het drinktempo van Madelief? Een goed drinktempo voor een voeding is 15-20 minuten. Wanneer het sneller gaat wordt ze zuigbehoefte niet bevredigd. Hierdoor kan ze eerder honger hebben,ook sneller voeding teruggeven of meer last van krampjes. Misschien dat je dit eerst nog aan kunt passen? Door bijvoorbeeld een speen met een kleiner gaatje te nemen of de voeding in te dikken met johannesbroodpitmeel (Nutriton). Groetjes Angelique
we hebben inmiddels de nutriton gekocht (gister) en ook gelij mee begonnen ze deed over een fles 10 tot 15min met een speen met het kleinste gaatje nu hebben we een 3 standen speen en doet ze er wel een half uur over maar...ze drinkt nu een stuk minder! dus ben erg blij.. ze is wel heel; erg aan de poeperij, dat is denk ik normaal of niet? en hoe lang mag dat duren? bedankt voor je antwoord!
Hoi, Het kan zijn dat de darmen even moeten wennen aan het gebruik van Nutriton. Als er wat in de voeding verandert is het normaal dat de darmen hieraan moeten wennen. Dit kan van een paar dagen tot 1-2 weken duren. Het is goed om het in de gaten te houden. Dat de ontlasting niet te dun wordt (waterdun, de luier uitloopt) of te vaak (meer dan 5 keer per dag). Groetjes Angelique
daar was ik weer... ik moest in overlegg met cb toch de overstap maken voor hongerige baby's ( dus nu friso extra) omdat ze toch weer tegen de 900cc zat gister begonnen daarmee , probeer om de 2 flessen een fles omneo te geven om het toch een beetje af te bouwen nu heeft ze toch weer harde ontlasting ( tot zover geen krampen, geef infacol voor elke voeding) ik zie toch wel dat ze er een beetje moeite voor moet doen ik wil haar niet wakker maken voor extra water toe te dienen, anders komt ze nooit in een fatsoenlijk schema (naar mijn idee) verder laat ze er nu wel mooie tijden tussen de flessen in en heeft vannacht door geslapen ik ga nu bij elke fles 10 water cc extra toevoegen als dit niet voldoende is voor haar ontlasting probeer ik daar 20 van te maken is er buiten dit nog een andere oplossing of moet ik het meer tijd gaan geven?
Hoi, De darmpjes moeten misschien nog even wennen aan de verandering in de voeding. Dit kan een paar dagen tot 1 a 2 weken duren voordat ze darmen hier helemaal aan gewend zijn. Wanneer het gaat kan je inderdaad wat extra water in het flesje geven. Dit helpt vaak al om de ontlasting net wat makkelijker te laten gaan. Je kan het nog even de tijd geven. Groetjes Angelique