zoontje 5 weken hoeveel voeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door jessie84, 18 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessie84

jessie84 Bekend lid

22 jul 2008
    609
    1
    0
    rotterdam
    Beste,

Onze zoon is nu 5 weken en hij krijgt nutrilon omneo in verband met het vele spugen en veel krampjes. Deze voeding krijgt hij nu al 3 weken en doet het hier prima op!! Nu is mijn vraag hoeveel voeding ik mijn kindje mag geven, daar hij totaal nog geen ritme heeft!!

HIj krijgt nu ongeveer 6 á 7 flessen van 120ml met 4 schepjes.... Hij drinkt niet elke keer de fles leeg. Hij slaapt 's nachts wel mooi door ongeveer 5 á 6 uur. Overdag komt hij toch wel om de 3 uur voor zijn fles en als het even tegen zit wel om de 2,5 uur om vervolgens weer 4 uur te slapen.... Hij doet zeker wel 15 á 20 min over de fles.

Onze zoon woog vorige week 4365 en is 55cm.

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Het is normaal dat je kindje nog geen ritme heeft. Je zoontje mag gemiddeld 800 ml per 24 uur. Deze hoeveelheid kan je verdelen over het aantal voedingen die je kindje krijgt, bv. 6 x 135 ml. Wanneer hij minder drinkt is dit niet erg. Kindjes kunnen zelf goed bepalen wat ze wel/niet willen hebben. Zeker als je kindje verder vrolijk is en goed groeit.
    Het drinktempo is helemaal goed hoor!
    Groetjes Angelique

3. jessie84

jessie84 Bekend lid

22 jul 2008
    609
    1
    0
    rotterdam
    Hoi Angelique,

Bedankt voor je reactie! Het is verder zeker een heel vrolijk ventje en doet het super goed.... (soms ben je toch een beetje onzeker heh).

Nu weet ik tenminste dat we door mogen gaan met deze hoeveelheid voeding...

Groeten Jessie

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi Jessie,
    Graag gedaan! Kan mij voorstellen dat je je afvraagt of het allemaal wel goed gaat of niet. Spannend allemaal, zeker als ze nog zo klein zijn.
    Mocht je vragen hebben kan je het in ieder geval altijd laten weten hoor!
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina