Hongerig?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door mamali, 5 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamali

mamali Actief lid

30 mei 2010
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje is nu net 4 maand.

Ze drinkt 5 flessen van 180/6 om de 4 uren.
    Bij haar 1 na laatste fles (18.00u) lijkt ze altijd heel erg hongerig en red ik dus die 4 uur niet -> 3 1/2 uur. Ze heeft haar fles dan ook in 10 min leeg maar slaapt er dan altijd wel lekker op. We moeten haar nl. altijd wakker maken voor de laatste fles rond 23.30u. Bij de laatste fles krijgt ze 1 schepje rijstebloem toegevoegd. Maar om 5 uur wordt ze altijd hongerig wakker en drinkt haar fles in 1 keer leeg. We gebruiken de 3 standen speen en dan op stand 2.

Hoe kan ik haar meer n voldaan gevoel geven bijv. bij de laatste 2 voedingen? Zodat ze niet al om 5 uur hongerig wakker hoeft te worden?? Of is er misschien n totaal andere aanpak vereist?

Aangezien ik net van de bv af ben en nog niet heel veel ervaring met fv heb stel ik deze vraag...

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Je kunt 2 dingen proberen. Je kindje mag vanaf 4 maanden ook 4 voedingen drinken van 210 ml water met 7 schepjes voeding, je schema veranderd wat en de laatste voeding kun je op die manier eerder geven. Wanneer je er dan 2 schepjes rijstebloem aan toevoegt, kan je kindje de nacht misschien goed doorslapen. Je kunt ook eerst 5 voedingen aanhouden en aan de laatste voeding 2 schepjes rijstebloem toevoegen.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina