Hallo. Ook ik heb een vraagje betreft toevoegen vit.d. Heb dus ook al een tijdje begrepen dat er voortaan geadviseerd wordt om dagelijks vit.d ook bij fv toe te voegen. Maar nu lees ik net op een site dat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor baby's 0-11 maanden met een lichte huidskleur en voldoende buitenkomst 5ug per dag is. Als ik dmv wat mijn zoontje drinkt zijn vit.d inname uitreken kom ik uit op 8,4 ug per dag. Ook staat er op de verpakking van de fv dat wanneer een baby onder de 500cc fv krijgt pas advies over vit.d gevraagd hoeft te worden bij ha of cb. Ook lees ik al op meerdere site's dat een teveel inname van vit.d zelfs schade kan leveren op hart en nieren. Wat ik mij nu dus afvraag is het dus wel nodig om mijn zoontje die extra vit.d te geven?? En wat ik eigenlijk ook nergens een duidelijke antwoord over kan vinden is waarom de richtlijn hierover verandert is. Alvast bedankt voor het antwoorden.
Hoi, Het nieuwste advies over vitamine D is: Geef je kind elke dag 10 microgram vitamine D extra, ongeacht de hoeveelheid vitamine D die al is toegevoegd aan de flesvoeding. Je kindje krijgt niet te veel binnen op die manier, er is zeker rekening gehouden met de maximale hoeveelheid vitamine D. Groetjes Eveline