baby 7 maanden bv afbouwen en vaste voeding opbouwen

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door manouk81, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Mijn dochter is nu bijna 7 maanden. Ik ga nu de bv langzaam afbouwen. Ik had geen vaste voed tijden dat maakt het afbouwen lastig. Ook eet ze nog weinig groente. fruit en brood, ik bied dit wel dagelijks aan.
    Hoe kan ik nu het beste een vast voedingschema aanhouden. Als ik flesvoeding aanbiedt drinkt ze meestal max. 150 ml terwijl cb zegt 3x 200 ml. kortom wat zou een goed voedingsschema zijn?
    De tijden die ik nu probeer aan te houden zijn.
    7.30
    9.30
    13.30
    17.30
    20.00

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Manouk81,

Omdat je aangeeft dat je kindje nog niet zoveel kan drinken kan je nog even flesjes van 150 ml aanhouden. Je mag dan nog 1 flesje per dag extra geven (dus 4 flesjes)
    Je zou het volgende schema kunnen aanhouden.

7.30: 1 borstvoeding of een flesvoeding van 150 ml/5 met 1of 2 schepjes pap
    9.30: fruithapje en bekertje drinken: water/slappe thee
    12:00: borstvoeding of flesvoeding en een paar stukjes brood besmeerd met margarine en beleg.
    15.30: borstvoeding of een flesvoeding en een stukje rijstewafel of babykoekje.
    17.30: groentehapje met een beetje rijst/aardappel of pasta en een klein beetje fijngemaakt vlees.
    20.00: laatste borst of flesvoeding met eventueel een paar lepeltjes pap.
    Natuurlijk kan je nog een beetje schuiven met de tijden.
    Kom je er niet uit dan kan je het schema altijd nog even bespreken met het consultatie bureau.

Groet,
    Saskia

Deel Deze Pagina