Gister begonnen met omneo comfort 1. Ik geef dit met dr brown fles met speen 2. Merk dat de speen snel verstopt doordat de voeding wat dikker is. Nu moet ik steeds onder het drinken controleren of de speen nog doorgankelijk is. Iemand hier ervaring mee?
herkenbaar. mijn dochter krijgt een combi van nenatal en een beetje nutrilon omneo. Nenatal is door de extra eiwitten en vetten ook wat dikker. fase 1 raakte hier ook snel verstopt. fase 2 speen gaat redelijk. misschien 10 cc water meer in de fles om het probleem op te lossen. heb je al eens een fase 3 speen geprobeerd groetjes jolanda
Wij hebben avent spenen en geven de dikkere voeding in speen 3 ipv 2. En wat ook kan helpen is het water wat warmer laten worden zodat de voeding beter oplost. Je hebt dan wel meer tijd nodig voor het maken van het flesje want moet natuurlijk weer afkoelen.
Ik ben vanmorgen begonnen met omneo wel gemengd met de standaard. Dit ging ook niet door de dr.brown. Vandaar dat ik de avent natural weer gepakt heb en dit ging stukken beter. Gewoon de speen met 1 gaatje en ze drinkt netjes 20min.
Heb bovenstaande geprobeert door de voeding vrij warm te bereiden zodat het beter oplost. Dit werkt goed. Nu ging het drinken met speen 2 weer te snel.
Ik! Gebruik ook omneo en speel een beetje tussen speen 1 en 2. Vaak krijgt zoonlief niets uit speen 1 en is speen 2 goed andere keren gaat speen 2 te snel. Overigens maak ik het altijd klaar met kokend water maar dan nog heb ik het af en toe.
Ik gebruik ook omneo! Met dr brown nr. 2. Gaat prima, moet goed schudden. Af en toe zit er een klontje voor de uitgang die ik er dan soort uit kan knijpen. Dat merk ik doordat dochter dan begint te krijsen omdat ze niets meer eruit krijgt. Hoe goed ik ook schud, blijf altijd 2 of 3 klontjes houden per fles, soort harde korreltjes. Jullie ook?
Hier heb ik ook altijd nutrilon omneo gegeven icm de dr brown fles speen 1. Niet echt een probleem gehad met te dikke voeding. Wel klontjes. Ik roerde met een vork, dat hielp vaak wel.
Ik gaf de omneo comfort gewoon met een difrax s speen. 's ochtends kookte ik water, dat liet ik afkoelen in de koelkast, en dan per voeding zo'n 70 ml kokend water, goed doorroeren en vervolgens het koude gekookte water erbij. Werkte uitstekend, zelfs met het kleinste gaatje geen probleem. En idd, altijd standaard 10 ml extra water erbij..
Ik geef ook omneo comfort 1 met dr brown fles. Gebruik gewoon speen 1 aangezien mn zoontje bij 2 veelte snel dronk. Nu doet die er 15/20 minuten over.
Ja klopt ik heb t net aan de kinderarts gevraagd. Wel iets maar de ene heeft er ook last van de meeste niet. Hier ook niet hoor!