Hallo, Ik zou graag advies hebben over mijn jongetje van 4 maanden. Hij heeft vanaf de geboorte altijd goed gedronken, erg goed zelf. De eerste 2 maanden bv, ging heel goed maar wel erg licht verteerbaar voor hem, hij is een grote eter. Langzaam aan ben ik meer voedingen gaan vervangen door nutrilon. Hij bleef om de 2,5 à 3 uur komen, behalve snachts. Toen hij ongeveer 3 maanden was ging hij ook doorslapen van ong. Half 10 tot half 7, 7 uur. Met 3,5 maand ben ik iom het CB gaan opbouwen met nutrilon forte. Dat gaat goed, hij komt nu om de 3 of 3,5 uur. Ook ben ik met 4 maanden begonnen met groente, dat gaat ook goed maar daarvan eet hij nog niet zo heel veel. Het probleem is nu echter, dat hij sinds hij 3,5 maand is ( dus eigenlijk sinds we de forte toe zijn gaan voegen) niet meer doorslaapt. Dat begon met 1 keer per nacht komen voor een voeding, en inmiddels zitten we op 3 keer per nacht komen voor een voeding ( ik geef snachts/ sochtends vroeg nog bv, maar heb niet voor meer als 1 voeding). Hij zit dus normaal gesproken al op 4 x 200cc (5 scheppen forte, 1 schep standaard) plus groente, soms ook fruit, en 1 x bv! Kan hij dan nog steeds honger hebben, en moet ik hier wel aan toe blijven geven? Ik dacht dat het misschien met zijn sprong te maken zou kunnen hebben, hij wordt over 2 dagen 19 weken...... Kunt u mij adviseren hoe hiermee om te gaan of over een mogelijke oorzaak? De nachten beginnen mij op te breken...... Alvast bedankt!
Hoi, Krijgt je zoontje 4 voedingen van 200 ml overdag en dan 3 (borst)voedingen tijdens de nacht? Sommige kindjes komen op de leeftijd nog wel 's nachts, nu is 3 keer wel wat veel. Hoe is het drinktempo voor een flesje? 15-20 minuten is een goed drinktempo. Wanneer het drinken sneller gaat kan een kindje hierdoor ook weer eerder komen voor de volgende voeding. De hoeveelheden die je kindje krijgt is voldoende voor zijn leeftijd. Helaas is er niet een gouden tip voor. Het is vaak even uitproberen en kan wat voor jouw kindje helpt. Misschien wat schuiven qua tijd met de laatste voeding? Eventueel er rijstebloem aan toevoegen voor meer verzadiging. Groetjes Angelique
Hoi angelique, Hij krijgt inderdaad 4 x 200 en toen hij nog normaal sliep 1 borstvoeding. Nu krijgt hij dat en dan in het ergste geval nog een keer 130 en een keer 110 ( was afgelopen nacht). Het is een echte hongerlap, en groot en zwaar voor zijn leeftijd. We hebben inderdaad al geprobeerd de laatste voeding te splitsen en dan per saldo iets meer te laten drinken. Gisteravond lag ie er om 8 uur in en heb ik m om 11 uur wakker gemaakt voor de "laatse" voeding, hij dronk toen 110, want heel slaperig ( normaal slaapt hij juist die periode goed door) toen meldde hij zich weer om 2.45, 130 gedronken, en weer om 5 uur, bv gegeven en weer om half 7, weer aangelegd, meer als troost want dan heb ik eigenlijk geen voeding meer.....zucht, hij was altijd zo makkelijk, hongerig, maar makkelijk. Nu nog 1 experiment inderdaad, rijstebloem. Vanavond dus maar. Ik heb toch de neiging om hem als dat niet lukt te gaan laten huilen maar als hij " honger" heeft wordt dat een langdurig verhaal denk ik, dan ik het een volhoudertje. Is dat aan te raden denk je?
Hoi, Dat wordt inderdaad ook wel eens geprobeerd. Is voor jezelf misschien niet zo makkelijk maar soms is het wel goed om even door te zetten en vol te houden. Qua voeding krijgt hij zeker voldoende. Soms is het ook gewenning. Groetjes Angelique