Mijn dochtertje is nu 4 maanden en ik wil eigenlijk 1 fles eraf hebben, omdat ze alle flessen nooit meer helemaal leeg drinkt. Waarschijnlijk heeft ze dus geen honger omdat de laatste fles dan +/- 4 uurtjes geleden is. Maar welke fles zal ik eraf halen? En moet ik dan de 4 voedingen ophogen naar 210cc? (Ik weet niet meer hoe we dat toen bij mijn zoontje hebben gedaan). 2 weken geleden heb ik wel geprobeerd om de fles van 23.00u te laten vervallen maar toen kwam ze s'nachts om 03.00u voor een voeding, dat is natuurlijk ook niet een ideale tijd. Gister nog bij het cb geweest maar ben dit vergeten te vragen. Ze weegt overigens nu 7770 gram en is 67 cm. Dit is nu haar schema: 07.00u 180+6 11.00u 180+6 15.00u 180+6 19.00u 180+6 23.00u 210+7 + 2 scheppen rijstebloem
Hoi, Je mag 4 voedingen van 210 ml water met 7 schepjes voeding aanbieden. Drinkt ze niet leeg dan kun je ook flessen van 200 ml aanbieden. Groetjes Eveline
Hoi! Vaak gaat het vanzelf, als je meer gaat geven per keer dan komt er vaak meer tijd tussen de voedingen. Dan begin je net als nu om 7u en dan eindig je wat vroeger dan nu met de 4e fles. Groetjes Linda
Het is al weer even geleden dat ik mijn bericht hierover gepost heb maar ik krijg het maar niet voor elkaar om naar 4 flessen te gaan. Het maakt niet uit of ik haar nu om 20.30u haar laatste fles geef of om 23.00u, ze komt s'nachts weer voor een voeding. Was blij dat ik van de nachtvoedingen afwas, maar nu begint 't weer. 'T begint me wel op te breken nu, we moeten ook nog gewoon werken. Blijkbaar heeft ze het dus nog gewoon nodig?
Hoi, Zo te lezen vind je dochter het nog wel fijn om 5 voedingen per 24 uur te krijgen. Sommige kindjes gaan met 6 maanden, met de opvolgmelk, (pas) over naar 4 voedingen. Dit is ook helemaal prima. Sterkte! Groetjes Angelique