http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/281254-wanneer-wordt-leuk-baby-dreumes.html Dit schreef ik toen mijn jongste net een maandje oud was. Ik vond het zo fijn om steun te krijgen dat ik nu ook wel wil laten weten hoe het nu gaat en hoe ik het nu ervaar, en hopelijk ervaren mijn "lotgenoten" het ook zo. Mensen, wat is het nu leuk!!! Het is echt helemaal veranderd!! De jongste kwam al snel in een ritme en na de 6 weken-huilpiek mbt krampjes nam het heel snel af. Vanaf 10 weken huilt ze nooit meer. Mopperen doet ze alleen als ze honger heeft. De oudste is niet jaloers en helemaal gek op haar zusje. Kusjes geven, liedjes zingen, speelgoed geven niks is haar te veel. En ze loopt nu ook langere stukken dus opgesloten hoef ik me niet meer te voelen. De jongste neem ik gewoon overal mee naartoe of het nu slaaptijd is of niet, ze slaapt later bij of onderweg. Vanmorgen even naar de stad voor jasjes. Oudste vind het leuk jasje passen en de jongste speelt in de wagen... na een poosje is de oudste toch een beetje moe en we drinken ergens wat (jongste is in slaap gesukkeld). Helemaal leuk. Nog 2 winkels en dan naar de auto. Oudste wil de wagen duwen en doet dat trouw. Thuis de jongste een fles, dan de oudste een boterham en beiden naar bed. Me-time! En dan denk ik; wat ben IK gelukkig en gezegend!!!
Fijn om te lezen! Geniet er van..... (en het geeft mij hoop op dezelfde ervaring.......m'n jongste is nu 3 weken en ik vind het tot nu toe erg heftig allemaal)
Wat fijn om te lezen! Wij willen medio volgend jaar voor een 2e gaan, ben benieuwd hoe alles dan wordt..
Oh wat heerlijk om te lezen! Toch wel een opluchting want ik maak me soms best zorgen hoe het straks zal gaan
Fijn dat het nu allemaal zo lekker loopt! En ook fijn voor mij om te lezen, want ik vind het tot nog toe echt wel behoorlijk pittig en ik houd mezelf voor dat het vanzelf makkelijker wordt. En dan is het dus fijn om een bevestiging van dat idee te lezen.
Bedankt voor jullie leuke reacties. Prettig te lezen dat mensen ook nog wat hebben aan mijn blije verhaal.
Fijn om te lezen zeg!!! Word ik ook weer een positief van! Hopelijk kan ik zelf binnenkort ook zo'n bericht plaatsen! Kijk er nu al naar uit!
Wat super!! En het IS ook gewoon zwaar.. Helemaal die eerste weken. Het zijn ook fases en momenten. Ik vond de eerste fase loeizwaar, daarna werd het leuk. Toen weer wat minder omdat de oudste toch ineens jaloers werd omdat de jongste ineens bij haar speelgoed kon etc. Paniek!! En nu wisselt het af, ze spelen leuk met elkaar en ze hebben ook al echte ruzies De jongste begint net weer met miepen 's nachts en is 's ochtends te vroeg wakker terwijl hij de laatste paar weken zo goed sliep. En net nu slaapt de oudste weer goed terwijl ze slecht sliep de laatste tijd (ze spreken het af hoor samen, ik weet het zeker..) Ik vind het echt een achtbaan van leuke en zware en vermoeiende momenten. Koester de leuke en vergeet de zware Ik kan nu wel veel meer denken 'is een fase, gaat weer over' en genieten van de mooie dingen.