Hallo allemaal. Wij raken hier in een ritme dat mijn zoontje rond 20-21 uur zijn nacht in gaat en dan rond 03-04 uur weer komt. Nu heb ik geprobeerd hem wakker te maken om 23:00; hij drinkt half slapend zijn fles leeg en gaat zo weer verder slapen maar dit maakt eigenlijk geen verschil want hij komt nog steeds in de nacht dus dan is er eigenlijk geen lang slaapje. Aan de ene kant vind ik het prettig dat ik niet pas rond 00:00 naar bed hoef (dus hoef te wachten op de avondfles) en die nachtfles is op deze manier ook niet zwaar. Maar aan de andere kant: krijg ik zo die nachtvoeding er wel uit? Babys gaan op een gegeven moment toch doorslapen van 7-7..kan ik hier op vertrouwen dat hij dus zelf op een gegeven moment die nachtvoeding laat vallen? Hij zit ongeacht wel / geen avondvoeding op 6 flessen per dag. Dus altijd 5 overdag en de nacht is extra. Groetjes
Mijn beide jongens accepteerden de avondfles niet. De oudste weigerde, de jongste dronk hem leeg en ging dmv projectielspugen hem er weer uitwerken. Ik heb ze daardoor snachts laten bepalen wanneer ze een fles willen. Eerst vaak om 1 uur en 4 uur, later verschoof het en werd het automatisch 1 fles en later ging deze weer verschuiven en verviel hij ineens. Mijn kinderen zijn uit zichzelf rond de 4e maand gaan doorslapen als in de gehele nacht, zonder avondfles. Ik denk dat je erop kunt vertrouwen dat hij vanzelf die nachtfles laat vallen en doorslaapt van 7-7. Mijn tip; ga lekker vroeg naar bed, zorg dat zoveel mogelijk spullen klaar staan voor de nachtvoeding en accepteren. Vooral dat laatste. Als je continu denkt 'wanneer gaat hij doorslapen, waarom komt hij snachts etc' is het voor jou zwaarder.
Je kindje zelf lekker bepalen wanneer ze komen voor de fles! Doen e hier ook, brengt voor mij enorme rust. Wij tellen, op advies van het cb, de nachtfles wel bij de voedingen. Ze komt dan aan 5 flessen in totaal.
Ik zou het hem idd gewoon zelf laten regelen en niet om 23uur nog wakker maken voor een fles, dan heb je naar mijn idee straks een dilemma wanneer je gaat stoppen met die fles (want hoe weet je dan of hij die nog nodig heeft of niet?). Hier ging zoontje in 1 week tijd 's nachts steeds langer slapen (4 uur 's nachts werd in 1 week tijd verschoven naar 6.30 uur). En nu ruim 3 weken later heeft hij nog geen 'terugval' gehad. Nu moet ik zelf nog leren doorslapen, ik word nog bijna elke nacht rond 4uur wakker en denk dan dat ik een fles moet geven
Hier duurde het bij de oudste een paar dagen voor hij niet meer in de nacht kwam, als ik om 22/23 uur een fles aanbood. Maar de jongste was koppig, die bleef ook in de nacht komen. En kreeg daarmee ook een fles teveel. We zijn toen zijn plan maar gaan volgen, en een paar weken later ging de nacht tijd steeds verder naar de ochtend. Dan kwam de ochtendfles en alles erna ook iets later. Daardoor de laatste fles in de avond ook wat later. En zo kon hij dan in de nacht ook weer iets langer. Het is hier dus vanzelf goedgekomen..
Ik zou ze idd ook zelf laten bepalen. Als jij door wilt slapen snap ik maar daar heeft je baby geen boodschap aan Hier met 3,5 maand de fles 's nachts er af en werd het rond 5.30. Dat is heeeel lang zo gebleven en nu (14 maanden) wordt ze rond 6.45 wakker. Ik vind het prima en maak mij er niet druk om.
Ik zou 'm persoonlijk wel blijven geven. Je wilt tenslotte graag dat hij door gaat slapen. Liever dat hij die van de nacht er uit gooit dan die van de avond. Eerst de nacht doorslapen dan die van 23:00 laten vervallen.
Hallo! Begrijp me niet verkeerd dames ik sta volledig achter wat hij zelf aangeeft, en eerlijk gezegd vind ik dit ook prettiger. Ik ga rond 9 uur/ half 10 naar bed en als hij dan om 04:00 komt heb ik aardig wat uurtjes geslapen. Anders zit ik te wachten en moe te worden tot half 11 / 11 uur (ervoor slapen vind ik niet de moeite) en dan komt hij vaak alsnog om 4-5 uur. Hij kán ruim 7,5 uur slapen en ruim 8,5 uur zonder voeding, maar dan wel vanaf 19-20 uur. Dat is nu zijn nacht. Maar omdat het meer gebruikelijk is om eerst die nachtvoeding er uit te werken, en vanaf daar met een paar maanden de late avondvoeding vroeg ik me af of ik hier nu wel goed aan doe. En wat nu ook gebeurt is dat hij die nachtvoeding écht nodig heeft; hij komt anders lang niet aan zn aantal ml. En ja met nachtvoedingen wordt ook vaak aangeraden dat je overdag zorgt dat ze genoeg hebben gehad en snachts echt een extra beetje is. Ik kan op een dag als vandaag overdag op deze manier 4 voedingen geven, 8-11-15-19 maar vind hem nog te jong om 180+6 te geven (10 wk, 6kg) dus komt hij overdag uit op 660 cc terwijl hij minimaal 720cc moet hebben (120x6). Ik ben ook bang dat hij gaat wennen aan die nachtvoeding..en dat hij dus altijd om 04:00 wakker gaat worden, wat nu ook zo is als ik hem om 23:00 nog een fles geef. Edit: Net eindelijk teruggebeld door het consultatiebureau; zij vind het een heel mooi iets dat ik hem zijn eigen ritme laat bepalen. Ook vind ze het erg knap dat hij al zo lang zonder voeding kan en al zo lang kan slapen; dit is al doorslapen maar op zijn eigen tijdstip Omdat ik het prettiger vind om hem om 4:00 te voeden ipv 23:00 vind ze dat ik absoluut zo door moet gaan en is het er mee eens dat ik zijn nachtslaap niet moet onderbreken. Het zal nu wel iets langer duren voordat hij de nachtvoeding er uit gooit maar dit gebeurt en moet het lekker op zijn beloop laten; hier ben ik het helemaal mee eens. Wel besproken dat ik hem 200ml ga aanbieden maar dat dit absoluut niet op hoeft.. hij vind mij soms té interessant dus is het moeilijk in te schatten of hij nou écht geen drinken meer hoeft of dat hij gewoon afgeleid is. En terwijl ik dit typ zie ik zijn lachende gezichtje voor me en wordt ik weer overmand door pure gevoelens van LIEFDE <3
Mijn zoontje deed dit ook. Met 11 weken sliep hij van 20.00 en wer standaard wakker rond 03.00/04.00 uur. Als ik hem om 23.00 uur wakker maakte dronk hij zijn flesje leeg maar werd alsnog wakker in de nacht. Ik heb het zo gelaten en toen hij 3,5 maand was werd hij opeens niet meer wakker rond 04.00 uur en sliep hij van 20.00 tot 07.00/08.00 uur
kijk! Hier hoop ik dan wel weer stiekem op wat heerlijk voor je zeg. Weet je toevallig nog hoe vaak je hem overdag voedde?
Vandaag een beetje in de war denk ik...2uur en 5uur. Wordt een nutteloze dag vandaag ga toch echt even twee slaapjes mee doen
Ik zou m ook echt geen 200ml aanbieden, ook al hoeft het niet op. Hij is 10 weken !! Nachtvoeding = normaal. Jij vindt het niet erg om er uit te gaan, probleem opgelost.